فریدونی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خ
برنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: به منظور کاهش آلودگی هوای تهران و ضرورت اتحاد چارهاندیشی برای آن دولت تصمیم گرفت با بالا بردن کیفیت بنزین در حد استاندارد یورو4 و یورو 5 گامی مؤثر در حل این مشکل بردارد.
وی خاطرنشان کرد: این تصمیم در حالی اتخاذ شد که با هدفمندی یارانهها قیمت سوخت با شیب ملایم 30 تا 40 درصد افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: این امر از سال 90 در دستور کار مجلس بوده، که در حال حاضر با تصویب آن و بهینه کردن کیفیت سوخت یکی از راهکارهای حل مشکل آلودگی هوا نیز خواهد بود، ضمن اینکه خودروسازها هم در ساخت و تولید محصولات خود بهتر است از این پس استانداردها را جهت سوخت بنزین در اتومبیل و استفاده از فیلترهای مخصوص رعایت نمایند.
در این راستا مروی عضو کمیسیون انرژی نیز در گفتگو با خ
برنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: مجلس امسال بودجهای را به وزارت نفت اختصاص داده که نسبت به سالهای قبل افزایش داشته که همین امر برای بهینه سازی پالایشگاهها مؤثر بوده و پیشبینی میشود بخش خصوصی هم بتواند از صندوق توسعه ملی در جهت ارتقاء کیفیت پالایشگاهها استفاده کند.
وی اشاره کرد: با بهینه کردن کیفیت بنزین به یورو4 و یورو5 مشکل آلودگی هوا رفع نخواهد شد و باید از تردد خودروهای فرسوده با سوخت ناقص جلوگیری شود و خودروسازها هم باید در زمینه ارتقاءخودروها و بهبود در کیفیت تولیدات خود تلاش کنند.
انتهای پیام/