اعضای هیئت اعزامی دولت سوریه در مذاکرات کنفرانس ژنو 2 در جمع صدها نفر از سوری‌هایی که برای حمایت از سوریه و ارتش این کشور در سازمان ملل متحد تجمع کردنده بودند، تأکید کردند از حقوق ملت سوریه کوتاه به هیچ وجه نخواهند آمد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی سوریه، تجمع کنندگان از هیئت اعزامی دولت سوریه به ژنو دو خواستند از حقوق ملت سوریه کوتاه نیایند.

"عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه و معاون رئیس هئیت اعزامی دولت سوریه به ژنو در سخنانی تأکید کرد این هیئت از حاکمیت سوریه کوتاه نیامده است و کوتاه نیز نخواهد آمد و هیئت ائتلاف موسوم به مخالفان نیز به خوبی می دانند سوری اگر واقعا سوری باشد امکان ندارد حتی از یک وجب از خاک سوریه بگذرد.

زعبی گفت:«  هیئتی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه به آن اختیار داده است تا به ژنو بیاید کوتاه نخواهد آمد و هرگونه پیشنهادی را برای کوتاه آمدن از حاکمیت سوریه رد کرده است.»

زعبی افزود : اگر مخالفان سوری بخواهند مناقشه سیاسی را آغاز کنند ما نیز اهل مناقشه سیاسی هستیم.

وی گفت:«  اگر همه مخالفان سیاسی بخواهند مناقشه سیاسی کنند ما نیز اهل مناقشه سیاسی هستیم اگر برخی از تروریستها بخواهند در عمل و با سلاح بجنگند ما نیز اهل جنگ هستیم.»

از طرف دیگر بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه و از دیگر معاونان رئیس هیئت اعزامی دولت سوریه تأکید کرد سوریه از هیچ یک از حقوق خود و حقوق عربی کوتاه نخواهد آمد.

شعبان در جمع تجمع کنندگان گفت:« اولا برای ارواح شهدا طلب رحمت می کنیم و به زنان و خانواده‌ها و بستگان شهدا دورود می فرستم اگر خون پاک آنها نبود ما نمی توانستیم پایداری کنیم من از طرف شما به ملت قهرمان و ارتش دلاور و رئیس جمهور استوار و محکم مان که دوستدار ملت و کشورش است دورود می فرستم.»

"فیصل مقداد" معاون وزیر خارجه سوریه و  عضو این هیئت تأکید کرد ملت سوریه در حال مقابله با تروریسم است و کسی نمی تواند به اعتماد ملت سوریه خیانت کند.

مقداد گفت:« ما در اینجا هستیم تا بگوییم با خشونت ، قتل و ریختن خون سوریها مخالفیم. هیچ انسانی نمی تواند به اعتماد ملت سوریه خیانت کند. این ملت فداکاری می کند و فداکاری خواهد کرد.»

"بشار جعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نیز در جمع تجمع کنندگان گفت : هیئت موسوم به مخالفان برای گفتگو نیامده است و هیچ جدیتی ندارد اما با همه اینها هیئت اعزامی دولت سوریه به ژنو نیامده است تا سوری بر سوری پیروز شود.

جعفری گفت:« آنها به ژنو نیامده اند تا گفتگو کنند آنان برای مزدوری و خیانت به نفع برخی برنامه های بین المللی آمده اند. ما اینجا نیامده ایم که پیروزی سوری بر سوری را به ثبت برسانیم.»

بشار جعفری گفت :  موضوع مهمی که در نشستهای 2 روز پیش رخ داد آن است که هیئت ائتلاف موسوم به مخالفان دچار اختلاف شدند و اختلافات آنها علنی شد.

وی افزود« هیئت آنان دچار دو‌دستگی شد و اختلافات آنها علنی شد و پیش از خروج از سالن و پس از پایان کارهای جلسه که ابراهیمی آن را اداره می کرد 2 نفر از آنان بلند شدند و گفتند با صحبتهای هم قطاران خود موافق نیستند .»

لونا الشبل عضو هیئت سوری بر پایبندی به حاکمیت سوریه و کوتاه نیامدن از حتی یک وجب از خاک سوریه تأکید کرد.

شبل گفت:« حضور شما و حضور ملت پایدار سوریه که سه سال است در مقابل تروریسم پایداری می کند و حضور ارتش عربی سوریه که همه چیزش را فدا کرده است و جوانانی که فداکاری می‌کنند و شهید می شوند و شما سوری‌های مقیم خارج مایه پشت گرمی است. ما از یک وجب از خاک سوریه کوتاه نمی آییم سوریه با عزتش و با رئیس جمهورش برای سوریهاست.».

سخنان اصولی اعضای هیئت اعزامی دولت سوریه به ژنو 2  نشانگر پایبندی سوریها به حاکمیت و استقلال در تصمیم گیری آنان است.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت :«  ما آمده ایم تا با سوریه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه ابراز همبستگی کنیم.»

یک نفر دیگر گفت:« من متولد حمص هستم آمده ام بگویم با تروریسم و افراط گرایی مخالفم من از دکتر بشار  اسد و حکومت سوریه حمایت می کنم.»

یک سوری دیگر گفت:« من از فرانسه به ژنو آمده ام تا به همه جهانیان بگویم از بشار اسد و ارتش عربی سوریه حمایت می کنم.»

یک سوری دیگر گفت:«به این راهپیمایی و حرکت متمدنانه نگاه کنید ما نماینده تروریسم و عقب ماندگی نیستیم بلکه نماینده تمدن هستیم و به خواست الهی و رهبری بشار اسد به این مسیر ادامه خواهیم داد.»

یک زن سوری گفت:« ما آمده ایم تا از سوریه حمایت کنیم و بگوییم این هیئت سوری نماینده ماست. ما از ارتش و کشور و ملت خود حمایت می کنیم.»

یک زن دیگر گفت:« ما از پاریس آمده‌ایم تا از هیئت اعزامی دولت سوریه حمایت کنیم. ما از ارتش و رهبر خود حمایت می کنیم ارتش سوریه به خواست الهی پیروز است.»

یک جوان گفت:« هیئت اعزامی دولت سوریه به ریاست وزیر خارجه سوریه ، نماینده ماست.کسی نمی تواند به ما چیزی را تحمیل کند.»

یک سوری دیگر گفت:« من از جمهوری چک آمده ام تا بگویم ملت سوریه در سراسر جهان حضور دارد ما برای حمایت از ارتش عربی سوریه به فرماندهی بشار اسد به اینجا آمده ایم.»

یک نوجوان گفت:« ما آمده ایم تا از تصمیمات هیئت سوری حمایت کنیم ما پیروزیم . فرمانده و ارتش سوریه واحد است.»

یک جوان دیگر گفت:« آمده ایم تا بگوییم از هیئت اعزامی دولت سوریه حمایت می کنیم. این هیئت به ریاست ولید معلم مورد حمایت هزاران سوری است.»

یک سوری گفت:« ما از این هیئت حمایت می کنیم زیرا برای متوقف کردن تروریسمی که گریبانگیر ملت سوریه شده است و برای یافتن راهکارهای سیاسی تلاش می کند .»

یک زن گفت:« خدا سوریه و رئیس جمهور و ارتش آن را یاری کند. من از آلمان آمده ام.»

یک زن دیگر گفت:« به ارتش عربی سوریه و برادران و خواهرانم در این ارتش دورود می فرستم. ما از رئیس جمهور مقاوم خود حمایت می کنیم.»

یک مرد گفت:« من از هزاران کیلومتر آن طرف تر به اینجا آمده ام و پاهای نیروهای ارتش سوریه را که از این سرزمین دفاع می کنم می بوسم.»

یک مرد دیگر گفت:« آمده ایم تا به همه جهانیان بگوییم با هرگونه مداخله خارجی در سوریه مخالفیم و همه ما از بشار اسد و ارتش سوریه حمایت می کنیم.»

تجمع کنندگان در پایان در بیانیه ای با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالفت و بر پایبندی به حق انحصاری ملت در ترسیم آینده کشور به دور از هرگونه فشاری یا تهدیداتی تأکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار