برف و سرما در ایالت‌های جنوبی آمریکا، هزاران نفر را ناچار به پناه گرفتن در کلیساها و مدارس کرد. تاکنون مرگ پنج نفر بر اثر حوادث ناشی از برودت هوا گزارش شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،در پنج ایالت جنوبی آمریکا مدارس و فرودگاه ها تعطیل شده اند و حالت فوق العاده اعلام شده است. در بعضی نقاط، نیرو های ارتش برای نجات بازماندگان در میان برف و یخ اعزام شده اند.

 

امروز (چهارشنبه ۲۹ ژانویه) دست کم ۱۷۰۰ پرواز در سراسر آمریکا به علت بدی شرایط جوی زمین‌گیر شد. صدها مورد تصادف و منحرف شدن خودروها از جاده اصلی گزارش شده است.

 

به گزارش بی بی سی فارسی(BBC Persian)، با وجود اعلام هشدارهای هواشناسی در روزهای گذشته، در بسیاری از مناطق مسئولان برای تعطیلی کلاس‌های درس منتظر آغاز بارش برف شدند و به همین علت، بسیاری از دانش آموزان هنگامی سوار اتوبوس‌های زرد رنگ مدرسه شدند که خیابان‌ها به علت بارش برف بند آمده بود.

 

به گزارش ای بی سی، حدود ۸ هزار دانش آموز در ایالت های جرجیا و آلاباما سه شنبه شب را در مدارس و کلاس های درس ماندگار شدند.

 

بسیاری از رانندگان و سرنشینان خودروهای در جاده مانده به کلیساها و دفاتر آتش نشانی پناه بردند.

 

 

نیروهای ارتش در ایالت جرجیا برای رساندن آب و غذا به آسیب دیدگان فراخوانده شدند

 

 

ساکنان ایالت‌های گرمسیر جنوب آمریکا به رانندگی در هوای برفی عادت ندارند

 

 

ترافیک "گره خورده" در خیابان‌های آتلانتا در ایالت جرجیا

 

 

در آتلانتا، داوطلبان تشکل‌های خیریه برای کمک به مردم به خیابان‌ها آمدند

 

ترافیک در خیابان‌های برفی آتلانتا به حدی گره خورده بود که یک افسر پلیس در میانه برف و بوران، ناچار شد به زنی باردار برای وضع حمل کمک کند.

 

با وجود این که بارش برف در این ایالت‌ها کمتر از ۱۰ سانتیمتر گزارش شده اما در این مناطق از آمریکا که ندرتا هوا سرد می‌شود، بسیاری از شهرداری‌ها حتی امکانات برف روبی و مواجهه با سرما را ندارند.

 

همزمان ساکنان این مناطق هم به رانندگی در هوای برفی و تدارک وسایل گرمایشی در منزل عادت ندارند.

 

موج جدید سرما در آمریکا از هفته گذشته آغاز شده و در برخی مناطق برودت هوا تا ۳۴ درجه زیر صفر کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار