"عبدالله المعلمی" نماینده دائم عربستان در سازمان ملل گفت: کشورهای عربی تحرکاتی در سازمان ملل برای صدور قطعنامه ای درباره ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه آغاز کرده اند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل اعلام کرد: کشورهای عربی در سازمان ملل برای صدور قطعنامه ای درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه کار‌هایی را آغاز کرده اند.

"عبدالله المعلمی" در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه در نیویورک درباره نتیجه کنفرانس ژنو2 گفت: نظام سوریه مردم این کشور و گروه‌های مخالف را به رسمیت نمی شناسند و این موضع نظام سوریه در طول سالهای گذشته است. زمانی که نظام سوریه طرف مقابل را به رسمیت نمی‌شناسد به آسانی این طرف را نابود می کند. هیئت نظام سوریه در این کنفرانس بار دیگر بر ابقای بشار اسد در قدرت و حتی نامزدی وی در انتخابات تاکید کرده است. کشورهای عربی در سازمان ملل تحرک جدیدی را در شورای امنیت برای صدور قطعنامه ای جدید آغاز کردند تا کمک‌های بشردوستانه در اختیار نیازمندان در سوریه قرار گیرد. این تلاش‌ها قبل از کنفرانس ژنو2 آغاز شده بود ولی برخی از کشورها گفته بودند این تحرکات متوقف تا نتیجه این کنفرانس مشخص شود. پس از پایان یافتن این کنفرانس باید تلاش ها از سرگرفته شود و عربستان با دیگر کشورهای عربی در این زمینه همکاری می کند. هفته آینده نشست هایی با اعضای دوستان ملت سوریه خواهیم داشت. 

عربستان خواهان حل و فصل سیاسی بحران سوریه است تا دولتی انتقالی در این کشور با اختیارات کامل بر اساس بیانیه ژنو 1 تشکیل شود. باید مقامات سوری این بیانیه را بپذیرند. باید همه طرف‌ها تلاش کنند اقدامات خشونت بار و کشتارها در سوریه پایان یابد و روند بازسازی این کشور آغاز شود. نمی توان از راه حل سیاسی بحران سوریه سخن گفت در حالی که حملات هوایی نظام سوریه ادامه دارد.

وی درباره تلاش‌ها برای پیشبرد حقوق فلسطینیان در سازمان ملل افزود: طرح صلح عربی طرح فراگیری است و درباره این طرح اجماع بین المللی شکل گرفته و راه حل عادلانه و فراگیر حقوق ملت فلسطین است و به خواسته های جامعه بین المللی توجه دارد. در حال حاضر کابینه اسرائیل از اراده ای سیاسی برای عملی کردن این طرح برخوردار نیست و نمی خواهد با فلسطینیان به صلح برسد و هر روز شاهد اقدامات تخریبی کابینه اسرائیل هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار