احمد اوزومجو مدیر کل سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی اعلام کرد: خواستار تسریع در عملیات انتقال مواد شیمیایی سوریه که تنها پنج درصد از آن منتقل شده است، شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیاالیوم، وی افزود: باید راه های تضمین ادامه عملیات انتقال و امکان برنامه ریزی قبلی برای آن فراهم آید.

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی فاش کرد که موضوع تاخیر در انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه سبب اختلاف نظرهایی در نشست شورای اجرایی این سازمان که پنجشنبه گذشته انجام برگزار شد و نتوانست بیانیه رسمی صادر کند،شد.قرار است شورای اجرایی این سازمان مجددا در 21 فوریه موضوع را بررسی کند.

این درحالی است که منابع وابسته به سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی روز چهارشنبه اعلام کرده بودند که تنها پنج درصد از سلاح شیمیایی سوریه به خارج منتقل شده است و از دمشق خواستند که سرعت عمل بیشتری به خرج دهد.

خاطرنشان می شود که در هفتم و بیست و هفتم ژانویه دو محموله از طریق بندر لاذقیه به خارج از سوریه منتقل شد.بر اساس طرح قبلی قرار بود که تا 31 دسامبر گذشته حدود 700 تن ماده شیمیایی و تا پنجم فوریه 500 تن دیگر از مواد شیمیایی سوریه به خارج منتقل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار