رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که اعتماد مردم آمریکا و دیگر کشورها به دولت این کشور سلب شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه‌ تلویزیونی سی ان ان؛ باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا، اذعان کرد که اعتماد مردم آمریکا و دیگر کشورها به دولت این کشور از بین رفته است.

 باراک اوباما در گفتگو با این شبکه  تلویزیونی درباره افشاگری مربوط به آژانس امنیت ملی آمریکا هم صحبت کرد.

مجری پرسید:
وقتی ژنرال "جیمز کلپر" مدیر اطلاعات ملی آمریکا در کنگره شهادت داده بود گفت: قبل از افشاگری ادوارد اسنودن هیچ برنامه ی تجسس انبوه وجود نداشت. بسیاری ازدمکرات های سنا احساس می کنند که وی صداقت نداشت. وی بعدا گفته بود که این پاسخ کمترین پاسخ غیرصادقانه ای بود که او می توانست بدهد. من می دانم که شما به جیمز کلپر اعتقاد دارید، من می دانم که شما معتقدید این برنامه ها از مردم آمریکا محافظت می کنند اما نمی توانم باور کنم که شما از پاسخ جیمز کلپر ناراحت نشده باشید چون « کمترین پاسخ صادقانه» عبارتی نیست که من در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شنیده باشم.

باراک اوباما در واکنش به گفته های مجری گفت:
به نظر من جیمز کلپر خودش اذعان کرده است که او باید درباره ی نحوه ی پاسخش دقت بیشتری می کرد. نگرانی او این بود که برنامه ای محرمانه داشت که نمی توانست درباره اش صحبت کند.جلسه‌ای که او در آن شرکت کرده بود جلسه‌ای علنی بود. وی ترغیب شده بود که در جلسه‌ای علنی یک برنامه را افشا کند، از این رو وی حس کرد که در تنگنا قرار گرفته است. به نظرمن وی در نهایت اذعان کرد که می توانست بهتر عمل کند.

باراک اوباما افزود: به نظر من نکته مهم تر این است که هرکسی که من در جامعه اطلاعاتی با او سر و کار دارم واقعا سخت تلاش می کند تا کار سختی را انجام دهد، یعنی در برابر تهدید‌های مداوم از ما محافظت کند، محافظت کردن از ما باید طوری باشد که مطابق با قانون ، قانون اساسی و حقوق مربوط به حریم خصوصی باشد، این چیزی است که من درباره اش اطمینان دارم. ما بهترین سرویس اطلاعاتی در دنیا را داریم اما باید بار دیگر اعتماد مردم آمریکا و نیز اعتماد افراد در خارج از کشور را بدست آوریم البته مدت زمانی طول خواهد کشید .

اوباما تصریح کرد:
بخشی از علت این است که فناوری خیلی سریع حرکت کرده است طوری که مباحثی که باید صورت می گرفت صورت نگرفت. به نظر من ما اکنون این فرصت را داریم تا تغییر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوباما ، سلب ، اعتماد ، مردم ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار