با ماشینی شدن زندگی امروز چاقی و افزایش وزن از مشکلاتی است که بیشتر افراد جامعه را درگیر خود می‌کند و اما بیشتر افراد به دنبال رژیمی هستند که بتوانند در کمترین زمان بیشترین وزن را کم کنند.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ احتمال سکته قلبی در افرادی که در سنین جوانی "رژیم‌های غذایی" کم کالری را برای کاهش وزن خود انتخاب می‌کنند در مقایسه با افراد دیگر یک سوم بیشتر است.

وی گفت: رژیم گرفتن برای کاهش وزن در شکل افراطی منجربه تحمل گرسنگی زیاد می‌شود و این خود مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

فرهبخش افزود: هر فرد باید حداقل 2000 تا 25000 کالری در روز دریافت کند تا سلامت جسم او به خطر نیافتد اما متاسفانه افراد زیادی به خصوص خانم‌ها برای اینکه سریعتر به وزن ایده‌آل خود برسند میزان کالری دریافتی خود را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: اگر کالری دریافت شده بدن کمتر از نیاز طبیعی باشد بدن به ناچار برای تامین انرژی از چربی‌های ذخیره شده استفاده می‌کنند در صورت کمبود این ذخایر نیز بدن با سوزاندن بافت‌های حیاتی مثل قلب،‌کلیه،‌کبد نیاز خود را برطرف می‌کند در نهایت فرد دچار مشکل می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یک "رژیم غذایی" ایده‌آل رژیمی است که 20 درصد کالری مورد نیاز بدن را از مواد پروتئینی ،55 درصد را از کربوهیدارت‌ها و 25 درصد کالری را از چربی‌های تامین کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم ، غذا ، افراطی ، گرسنگی ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار