"عصر آزاد" گفت:‌ سال گذشته در مدیریت نشست‌های مطبوعاتی مدیریت صحیحی صورت نگرفت.

"سحر عصر آزاد" منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: من با این دید که نقد را به دو گروه مغرضانه و غیرمغرضانه تقسیم کنیم موافق نیستم؛ نقد می‌تواند علمی، غیرعلمی، سلیقه‌ای، قوی، ضعیف و... باشد.
 
وی ادامه داد: ولی واقعیت این است که وضعیت حوزه نقد به شرایط و حال و روز سینما همبستگی دارد. وقتی سینما از جهات مختلف تضعیف شده و مورد آسیب قرار گرفته، بطور طبیعی حیطه نقد هم از وجوه مختلف آسیب می‌بیند.
 
این منتقد افزود: در هر حیطه‌ای کار خوب، بد و یا ضعیف و قوی و به تبع افراد "متعهد یا غیر متعهد" وجود دارد و حیطه نقد هم از آن مستثنی نیست. طبیعتا من وقتی در حیطه نقد فیلم قلم می‌زنم و نسبت به آن دغدغه‌مند هستم، آن را تأثیرگذار می‌دانم، درخصوص نقدهای تحلیلی و علمی که توانایی تأثیرگذاری را بر روی روند فیلمسازی یک کارگردان دارد.
 
عصرآزاد بیان کرد: به نظرم ادعای اینکه نقد برکار فیلمسازان تأثیری ندارد، ادعایی قدیمی و کهنه است و امروز اهمیت نقد بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
وی عنوان کرد: "ابراهیم حاتمی کیا" نیز در یکی از جشن‌های منتقدان در توصیف نقد از کلمه "نیش و نوش" استفاده کرد و تأکید کرد هر چند نقدهای منفی برایش خوشایند نبوده اما هیچ وقت نتوانسته آن‌ها را نادیده بگیرد.
 
این منتقد اظهار داشت: معتقدم در جشنواره فجر سال گذشته در مورد اداره و مدیریت نشست‌های مطبوعاتی تصمیم درستی گرفته نشد و مدیر این جلسات گرچه "مجری حرفه‌ای" در حیطه تلویزیون بود ولی نگاه تخصصی نسبت به سینما نداشتغ این نقص در اداره جلسات و گفتگوهای رد و بدل شده بین افراد کاملا مشهود بود و باعث افت کیفی جلسات شد.
 
عصرآزاد ادامه داد: امیدوارم در این دوره از جشنواره با تصمیم گیری‌های صحیح و انتخاب‌های درست این حیطه به اهل فن واگذار شد تا تأثیر آن را در بازدهی جلسات شاهد باشیم.
 
این منتقد بیان کرد: با توجه به زمان محدودی که در طول جشنواره به نشست‌های مطبوعاتی اختصاص پیدا می‌کند، نباید انتظار یک نقد تحلیلی و تمام و کمال را داشت؛ همان طور که به هر یک از عوامل فیلم فرصت کوتاهی برای صحبت داده می‌شود.
 
وی افزود: به نظرم باید به این نشست‌ها همانطور که از نامش بر می‌آید، به منزله فرصت کوتاه برای مروری بر نکات برجسته فیلم از نگاه کارشناسی یک منتقد در کنار تجربه‌های دیگر عوامل فیلم نگاه کرد و از آن انتظار نامعقول نداشته باشیم.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار