مرکز توسعه تجارت الکترونیک، به منظور سرعت بخشیدن به ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی، شرایط دریافت نماد الکترونیکی را تسهیل کرد.

فرانک اسکویی قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: در راستای تسهیل اعطای نماد اعتماد دو اقدام اساسی در مرکز توسعه تجارت الکترونیک انجام شده است .

وی افزود: اقدام نخست کاهش شاخص‌های الزامی دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و اقدام بعدی، حذف اعطای نماد موقت از فرآیند اجرایی اعطای نماد دائم می‌باشد.

اسکویی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد متقاضیان دریافت نماد اعتماد 16772 پرونده است اظهار داشت: از این تعداد 8695 پرونده در مرحله ثبت درخواست باقی ماندند.

وی ادامه داد: این متقاضیان بعد از ثبت درخواست خود از اعطای نماد الکترونیکی، به هر دلیل پرونده خود را برای انجام ارزیابی ارسال نکردند و پرونده در کارتابل ایشان باقی مانده است. 

قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اعلام اینکه 4361 پرونده، پس از اعلام نقص و عدم انطباق از سوی ارزیابان، بیشتر از یک ماه است که در کاتابل متقاضیان باقی مانده‌اند گفت: این بدان معناست که متقاضیان مزبور علی‌رغم گذشت بیشتر از یک ماه ار اعلام موارد نقص و عدم انطباق، هنوز نسبت به رفع آن اقدام ننموده و پرونده آنها در کارتابل باقی مانده است.

وی ادامه داد: 895 پرونده نیز در جریان بوده و تاریخ آخرین اقدام متقاضیان مزبور در قبال پرونده خود، پس از 92.10.1 بوده است.

قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک همچنین به تعداد پرونده‌های منجر به اعطای نماد الکترونیکی اشاره کرد و گفت: تاکنون تعداد 2899 پرونده نیز منجر به اخذ شرایط اعطای نماد اعتماد الکترونیکی شده‌اند.

گفتنی است، الزامات دریافت نماد اعتماد در بخش وب‌سایت کسب و کارهای اینترنتی، به هشت شاخص اصلی تقلیل یافته است.

این هشت شاخص عبارتند از :

1) درج نشانی پستی در وب‌سایت

2) الزام ثبت‌نام دامنه وب‌سایت به نام مالک کسب و کار

3)  اعلام قیمت کالا یا خدمات در وب‌سایت

4)  اعلام تمامی هزینه‌هایی که برای خرید کالا یا خدمات برعهده مشتری است

5) تولید پیش فاکتور با امکان نمایش چاپ و یا ارسال به نشانی پست الکترونیکی در قالب پیش
فاکتور در صفحات «سبد خرید» و یا ثبت سفارش

6) اعلام مدت زمان اعتبار قیمت ارائه شده برای فروش کالا و خدمات

7) در صورت هدایت بازدیدکنندگان به وب‌سایت‌های دیگر، صفحه مربوطه در پنجره جدید نمایش
داده شود

8) عدم استفاده از PUP UP  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار