مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع گمیشان، دو مأمور دولتی از ناحیه سر و دست دچار آسیب شدند.

احمد دباغیبان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران  در این باره اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست و شیلات بندرترکمن، عصر پنجشنبه موفق به دستگیری 11 شکارچی غیرمجاز شدند.  
 
وی گفت: در عملیات گشت و کنترل در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع گمیشان، چپاقلی و پناهگاه حیات وحش میانکاله محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و یگان حفاظت شیلات این شهرستان در چهار گروه عملیاتی با شناور، این 11 شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.
 
دباغیان افزود: از متخلفان 10 قبضه اسلحه شکاری، لاشه 78 قطعه پرنده از نوع اردک سرسبز، چنگر، اردک سرحنایی، اردک سرسیاه، 200 عدد فشنگ و تجهیزات انفرادی کشف و ضبط شد.
 
وی اضافه کرد: محیط بانان پس از دستگیری این شکارچیان، سرنشینان یک قایق موتوری را که در حال تیراندازی به سوی پرندگان بود، مشاهده کردند که پس از تعقیب موفق به متوقف کردن این قایق شدند که در این هنگام شکارچیان غیرمجاز به سوی دو مأمور حمله ور و آنان را به شدت زخمی کرده و از صحنه حادثه گریختند.
 
وی گفت: در این درگیری، رمضان مرتضوی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از ناحیه دست راست دچار شکستگی و راننده قایق موتوری شیلات نیز از ناحیه سر، دچار شکستگی شد.  
 
وی افزود: این دو برای مداوا به مراکز درمانی شهر بندرترکمن منتقل شدند و تلاش برای شناسایی و دستگیری این شکارچیان غیرمجاز ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار