تاکنون بیش از 30 ضابطه و دستورالعمل مختلف از نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران تدوین، ابلاغ و اجرایی شده است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، دبیر شورای عالی فنی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: از ابتدای سال 1390 که بررسی پیش نویس سند راهبردی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران در این شورا آغاز شد، فعالیت برای تدوین اسناد و ضوابط متناسب با ماهیت پروژه های عمرانی در شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و به این ترتیب بیش از 30 ضابطه و دستورالعمل مختلف تدوین، ابلاغ و اجرایی شد.
 
مهندس منصور نویریان با بیان آنکه هم اکنون نزدیک به 30 دستورالعمل و ضابطه دیگر در کار گروه های تخصصی و  کمیته کارشناسی فنی و عمرانی شورای عالی فنی در حال بررسی و تدوین می باشد، از پیشرفت قابل ملاحظه روند ارزیابی و آماده سازی این اسناد خبر داد.
 
وی همچنین افزود : با تشکیل کمیته های کارشناسی حمل و نقل و ترافیک ، خدمات شهری ، معماری و شهر سازی و مالی و اداری ، امید می رود سال آینده شاهد گسترش نظام فنی و اجرایی در حوزه های یاد شده نیز باشیم . مهندس نویریان با اشاره به انتشار ضوابط و دستورالعمل های نظام فنی و اجرایی در پرتال معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، از قابلیت دسترسی عموم کارشناسان به مجموعه اسناد تدوین شده خبر داد و گفت: این ضوابط می تواند به راحتی مورد استفاده مشاوران ، پیمانکاران و تولید کنندگان مصالح ساختمانی قرار گیرد.
 
به گفته دبیر شورای عالی فنی، از آنجا که نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران نظامنامه ای مختص ساخت و ساز در محیط های شهری است ، می تواند در سایر کلانشهرها و شهرهای بزرگ کشور نیز پیاده سازی و اجرا شود .
 
گفتنی است اسناد و ضوابط تدوین شده نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران از اوایل بهمن ماه در پرتال معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به آدرس www.omrani.tehran.ir بارگذاری شده و قابل دسترسی است.
برچسب ها: اسناد ، شهرداری ، عمرانی ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار