در پایان هفته نوزدهم سوپرلیگ، تیمهای زنجان و قزوین در رده های هفتم و هشتم و تیمهای گرگان با قشم در رده های دهم و یازدهم جای خود را عوض کردند.پتروشیمی هم برای اولین بار در وقت عادی بازی را مساوی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در هفته نوزدهم سوپرلیگ به جز دیدار تیمهای مهرام و نیروی زمینی، نتیجه سایر مسابقات چندان قابل پیش بینی نبود.

در حالی که به نظر می رسید تیم پتروشیمی با توجه به امتیاز میزبانی بدون دردسر خاصی دانشگاه آزاد را شکست دهد، برای اولین بار در این فصل بازی این تیم در وقت عادی مساوی شده و به وقت اضافه کشید.

پرتابهای به موقع یخچالی


 پتروشیمی بعد از تساوی 70-70 در وقت عادی، در وقت اضافه هم با 3 امتیاز از دانشگاه آزاد عقب بود که با پرتابهای 3 امتیازی به موقع بهنام یخچالی نجات پیدا کرده و با نتیجه نهایی 89 بر 85 بازی را برد.

یخچالی که در تیم ملی جوانان عضویت دارد، هفته قبل هم با هفت پرتاب سه امتیازی موفق، بهترین 3 امتیازی زن هفته شده بود.

این دیدار خطاهای زیادی هم داشت و در پایان شش بازیکن از جمله اسماعیلی، سهراب نژاد، کاظمی و آفاق در تیم پتروشیمی به همراه حسن زاده و تاجیک در تیم دانشگاه آزاد 5 خطایی شدند. همچنین ارسلان کاظمی و میثم میرزایی به خاطر برخورد لفظی با یکدیگر در کوارتر چهارم تکنیکال گرفتند.

مهدی کامرانی با 22 امتیاز و ارسلان کاظمی با 20 امتیاز و 14 ریباند در این هفته هم بهترینهای آماری پتروشیمی بودند. 

ابراهیم توماس با 25 امتیاز و 10 ریباند در کنار محمد جمشیدی با 24 امتیاز بهترینهای دانشگاه آزاد در بازی بودند و حامد حسین زاده با 15 امتیاز بازی موثری برای تیمش انجام داد.

دومین برد حساس قشم

تیم قشم که هفته قبل هم با درخشش بازیکن خارجی خود در تهران موفق به شکست دانشگاه آزاد شده بود در این هفته با بازی خوب ایوان کولویچ با نتیجه 58 بر 56 ماهان را برد و به رده دهم صعود کرد. 

کوارتر اول این دیدار یکی از کم امتیازترین کوارترهای لیگ با برد 9 بر 7 ماهان بود و تیم قشمی در مجموع تنها یک کوارتر را با برد تمام کرد.

کولویچ در این بازی 27 امتیاز، 9 ریباند، 6 توپربایی و 4 پاس گل داشت.

جابر روزبهانی در تیم ماهان با 22 امتیاز، ‌12 ریباند و 4 بلاک شات بهترین بود. محدرضا اکبری هم 13 امتیاز و 7 ریباند به این آمار اضافه کرد.

برد حیاتی هفت الماس

تیم هفت الماس قزوین که با نتیجه 12 بر 2 در 5 دقیقه اول بازی با ذوب آهن پیش افتاد، کوارتر اول را با اختلاف 12 امتیاز و نیمه اول را با نتیجه 41 بر 27 برد.

قزوینی ها تنها در کوارتر پایانی با نتیجه 14- 14 مساوی شدند و با پیروزی در 3 کوارتر با نتیجه 76 بر 60 بازی را تمام کردند تا با این برد به رده هفتم جدول صعود کنند.

رضا لطفی بازیکن ذوب آهن در برخورد با یک بازیکن حریف در نیمه اول از ناحیه زانو مصدوم شده و دیگر قادر به ادامه بازی نبود.

برخورد ذز پایان بازی

طبق شنیده ها در پایان بازی هم طاهرخانی بازیکن هفت الماس که در دور رفت مقابل ذوب آهن دیسکالیفه شده بود با کتف خود به صورت کوهیان سرمربی ذوب آهن زد که این رفتار با واکنش وی و درگیری کوچکی بین اعضای دو تیم همراه شد.

صفرزاده داور بازی در این مورد توضیح داد: بعد از بازی این برخورد پیش آمد که با توجه به زاویه دیدم نتوانستم تشخیص دهم که حرکت بازیکن هفت الماس عمدی یا سهوی بود و باید در فیلم بازی این مورد را مشاهده کنیم. البته بعد از برخورد بازیکن قزوین مربی ذوب آهن هم واکنش نشان داد که وی را گرفته و به سمت رختکن بردیم.

از طرفی گویا برخوردی هم در کنار رختکن بین مربیان دو تیم پیش آمد که صفرزاده در این مورد می گوید: من چون مربی ذوب آهن را تا رختکن همراهی کردم، می دانم که هیچ  برخوردی پیش نیامد. از طرفی در کل جریان بازی هم کوچکترین برخورد و بی احترامی بین دو طرف وجود نداشت.

در پایان بازی محمد یوسف وند از هفت الماس با 18 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکن بود و ایمان زندی با 20 امتیاز در کنار اسلاوکو ورانز با 12 امتیاز و 19 ریباند بهترین های ذوب آهن بودند.

برد خانگی صنایع و افرا

صنایع ماهشهر با 76 بر 63 مقابل گرگان در رده ششم جدول ماند اما تیم گرگان یک قدم دیگر از جمع هشت تیم پایانی دور شد و بار دیگر به رده یازدهم بازگشت.

افرا خلیج فارس هم برد خوبی مقابل زنجان به دست آورد. افرایی ها که در کوارتر اول باخته بودند، سه کوارتر بعدی را برده و در نهایت 86 بر 74 شاگردان آقاکوچکی را شکست دادند.

وحید دلیرزهان با 22 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکن افرا بود. حسین رحمتی با 15 امتیاز و 10 ریباند دبل دبل کرد. فرید زرقی 16 امتیاز و 8 ریباند و صالح فروتن 16 امتیاز و 5 ریباند در بازی داشتند.

سامان ویسی با 19 امتیاز و 5 ریباند در کنار آرن داودی با 19 امتیاز و 4 ریباند بهترین های تیم زنجانی به شمار می رفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار