کليک راست در ويندوزهاي مختلف منويي است که با داشتن گزينه هاي کاربردي کار را براي کاربران راحت تر و سريع تر مي کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  در ترفند امشب با آموزش تنظيماتي در رجيستري نحوه اضافه کردن گزينه هاي Move to/Copy to را در اين منوتوضيح مي دهيم تا اگر اهل کپي اطلاعات به بخش هاي مختلف حافظه هستيد، کار برايتان راحت تر شود. براي اين کار ابتدا بايد يک تغيير ساده در رجيستري سيستم بدهيد؛ براي ورود به رجيستري در منوي Start تايپ کنيد regedit و روي Enter کليک کنيد. حال در پنجره باز شده به مسير زير برويد:

HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers

روي پوشه اول راست کليک کنيد و Find را بزنيد و بعد مسير پوشه بعد (يعني AllFilesystemObjects) را بنويسيد و تيک گزينه Key راکه مربوط به پوشه ها ست ، بزنيد. سپس Find next را بزنيد تا پوشه دوم پيدا شود مي توانيد دوباره روي پوشه بعد کليک راست و پوشه سوم را جست وجو کنيد و به همين نحو تا انتها.

دقت کنيد زماني که درحال جست وجوي پوشه ها هستيد بايد تيک گزينه key را بزنيد و اگر نمي دانيد که داريد چه چيزي را جست وجو مي کنيد مي توانيد تيک Value و Data را هم بزنيد. در ادامه روي پوشه ContextMenuHandlers کليک راست و از منوي New گزينه Key را انتخاب کنيد تا يک پوشه جديد باز شود. اسم اين پوشه را هر چيزي که مي خواهيد بگذاريد. حال روي پوشه جديدي که ساختيد يک بار کليک و بعد از سمت راست روي Default 2بار کليک کنيد. در پنجره باز شده متن

{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13} را کپي و OK کنيد. با اين کار گزينه Copy to folder به منوي راست کليک شما اضافه مي شود.

براي اضافه کردن گزينه Move to folder بايد مراحل بالا را يک بار ديگر انجام دهيد ولي اين بار در پنجره کوچک باز شده متن {C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13} را کپي کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار