رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما گفت: 56 درصد جوانان ایران به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت در اوقات فراغت خود علاقمند هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 عبدالکریم خیامی در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان در خصوص سبک زندگی و رسانه که در سالن جلسات دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه برگزار شد، با تأکید بر ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای خانواده‌ها اظهار کرد: 56 درصد جوانان ایران به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت در اوقات فراغت خود علاقمند هستند.

وی افزود: مدت زمان فراگیر شدن رادیو و استفاده اکثریت مردم جامعه از آن 38 سال طول کشید که این مدت در مورد تلویزیون 14 سال و در مورد اینترنت فقط چهار سال بود.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما ادامه داد: سال 73 با گذشت یک سال از ورود اینترنت به ایران 250 نفر در کشور از آن استفاده می‌کردند که این آمار در سال 84 به 15 میلیون نفر و در سال 88 به 32 میلیون نفر رسید.

خیامی با بیان اینکه بیش از 70 درصد مردم ایران اوقات فراغت خود را در منزل به رادیو و تلویزیون اختصاص می‌دهند، عنوان کرد: سالانه سه تا چهار هزار نسخه بازی رایانه‌ای در جهان تولید می‌شود و بیش از 30 میلیون نفر بخشی از اوقات فراغت خود را با این بازی‌ها پر می‌کنند.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: افزون بر 10 درصد این آمار و معادل حدود سه میلیون نفر بین چهار تا هفت ساعت از زندگی روزمره خود را به این کار می‌پردازند.

وی با اشاره به تأثیرات منفی استفاده نامناسب از فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: 15 درصد کاربران اینترنت در ایران دارای سنین کمتر از 15 سال هستند و در چنین شرایطی ارتقای سواد رسانه‌ای برای عموم و خانواده‌ها و انتقال اطلاعات مربوط به کارکردهای رسانه به عموم مردم ضرورت دارد./ش ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.