روزنامه فلسطینی المنار از دیدار و گفتگوی محرمانه سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی پیش از آغاز نشست ژنو 2 با یکی از مشاوران ارشد نتانیاهو خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، توزیع گواهی‌های صهیونیستی ـ آمریکایی حسن رفتار برای عروسک های ائتلاف دوحه و حامیان آن پیش از آغاز کنفرانس «ژنو 2» آغاز شد و ادامه ارسال سلاح از سوی آمریکا و عروسک هایش در جهان عرب برای کشتار مردم سوریه دلیل دیگری بر آن است که خواست آمریکا ویران کردن سوریه است.

روزنامه المنار چاپ بیت المقدس در پایگاه اینترنتی خود به نقل از یک منبع دیپلماتیک عربی نزدیک به خاندان آل سعود در ژنو فاش ساخت سعود الفیصل وزیر امور خارجه رژیم عربستان سعودی در ژنو با یکی از مشاوران ارشد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کرده است. این روزنامه می‌افزاید دیدار یادشده که به شکل کاملا محرمانه برگزار شده است چند روز قبل، در تماس‌های تلفنی، هماهنگی لازم برای برگزاری آن به عمل آمده بود. زمان برگزاری آن هم پس از سخنرانی وزیر سعودی یادشده به نمایندگی از رژیم این کشور که از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند، تعیین شده بود. این روزنامه می افزاید گفتگوی آنها درباره موفقیت سعود الفیصل در سخنرانی خود که با استقبال و تمجید اسرائیل مواجه شد، بوده است. 

این یک گواهی موفقیت است که اسرائیل به مهندس روابط عربستان و اسرائیل اعطاء می‌کند. گفتنی است در نشست قبلی که پیش از کنفرانس «ژنو 2» میان وی و یک مقام امنیتی صهیونیست و با حضور مشاور نخست وزیر اسرائیل در پاریس برگزار شد به این وزیر سعودی وعده تقویت روابط امنیتی و نظامی با ریاض به عنوان جایزه ای به عربستان به علت ثبات در موضع آن در حمایت از تروریسم در سوریه داده شده بود.

توزیع گواهی های صهیونیستی ـ آمریکایی تنها منحصر به سعود الفیصل نبوده است بلکه احمد الجربا رئیس به اصطلاح ائتلاف دوحه نیز آن را دریافت کرده است. زیرا رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در دمشق به وی خوشامد گفت و به وی گواهی حسن رفتار و خواندن اعطاء کرد تا آن را به فهرست گواهی‌ها و مدارک وی در زمینه جنایت علیه مردم سوریه بیفزاید.

در حالی که دولت جمهوری عربی سوریه از طریق هیئت نمایندگان خود در کنفرانس «ژنو 2» تلاش می کند با همکاری دوستان واقعی مردم سوریه زمینه مناسبی را برای آغاز فرایند حل و فصل سیاسی بحران فراهم کند، طرف های صهیونیستی ـ وهابی از راههای مختلف برای به شکست کشانیدن این راه تلاش می‌کنند که آخرین این تلاشها، موافقت کنگره آمریکا با اعطای کمک مالی و تسلحاتی به گروههای تروریستی است. بنابراین جایزه‌های آمریکا و اسرائیل تنها به دادن گواهی های حسن رفتار در خواندن سخنرانی‌ها محدود نشد بلکه شامل اعطای چک سفید جدیدی به ائتلاف دوحه برای کشتار مردم بی‌گناه سوریه هم شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار