رئیس انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم گفت: آینده بسیار خوبی برای انجمن‌ها پیش‌بینی می‌کنیم و این نسل حوزه نسلی تحول‌خواه و متعهد است که در راستای رسالت حوزوی خود گام بر می‌دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛  حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیادر ششمین مجمع علمی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد به ارائه گزارشی از روند تشکیل انجمن‌های علمی در حوزه علمیه پرداخت و اظهار داشت: 10 سال پیش آغاز تشکیل انجمن‌های علمی حوزه با تدبیر مقام معظم رهبری بود. در ابتدای امر این واژه برای خیلی‌ها ملموس نبود و می‌گفتند که حوزه با سابقه طولانی چه نیازی به تشکیل انجمن دارد و نتیجه این کار چه خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش‌های فراوانی شد تا روند تاسیس و تشکیل انجمن‌های علمی حوزه شکل گرفت و امروز این افتخار را داریم که انجمن‌ها و مجامع با پیام یکی از مراجع معظم تقلید آغاز به کار می‌کند، ولی در ابتدای آغاز این کار تنها مقام معظم رهبری بودند که از آن حمایت کردند.

رئیس انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین تعابیر مراجع تقلید در خصوص انجمن‌های علمی حوزه پرداخت و ادامه داد: ما موفق شدیم با تلاش همه دوستان انجمن‌ها را تثبیت کنیم و انجمن قرآن‌پژوهی یکی از این انجمن‌هاست که به خوبی کار خود را دنبال می‌کند و جز‍و انجمن‌های برتر حوزه است.

مهاجرنیا با اشاره به اینکه همایش، کارگاه‌های آموزشی و تدوین مقالات و انتشار نشریات متعدد توسط انجمن‌ها صورت گرفته است خاطرنشان کرد: آینده بسیار خوبی برای انجمن‌ها پیش‌بینی می‌کنیم، این نسل حوزه نسل تحول خواه و متعهدی است که در راستای رسالت حوزوی خود گام بر می‌دارد و امیدوار هستیم مابقی انجمن‌ها نیز مانند انجمن قرآن‌پژوهی پربار حرکت کنند./ش ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.