رییس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تاکنون هیچ پژوهش و مطالعه ای سرطان زا بودن تلفن همراه را ثابت نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، عباسعلی جوادیˈ در نشست خبری هفته مبارزه با سرطان افزود: در خصوص مضرات تلفن همراه مطالعات و تحقیقات گسترده ای شده اما نتیجه مشخصی بدست نیامده است.
وی اظهار کرد: نمی توان با توجیه ادامه مطالعه در مورد عوارض احتمالی تلفن همراه مردم را از استفاده از این وسیله منع کرد.
وی گفت: آنچه می توان توصیه کرد این است که مردم و بخصوص کودکان نباید استفاده وسیع و نامحدود از تلفن همراه کنند.
جوادی با اشاره به برنامه های هفته سرطان در استان اصفهان گفت: پیشگیری و ترک رفتارهای نادرست مهمترین موضوعی است که مردم باید به آن توجه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترک عادت های نادرست غذایی، انجام ورزش و معاینات و آزمایش های پزشکی را در این مورد مهم عنوان کرد و گفت: سرطان یک بیماری غیر واگیر است و امکان سرایت آن وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه با اصلاح شیوه زندگی، درصدی از ابتلاء به سرطان بخصوص سرطان پستان کاهش می یابد، اظهار کرد: تشخیص به موقوع سرطان سینه موجب کنترل و کاهش مرگ و میر می شود.
وی تصریح کرد: شرکت در طرح های غربالگری بیماری ها و سرطان سبب آگاهی به موقع از بروز بیماری و در نتیجه افزایش امکان درمان می شود.
وی با بیان اینکه مردم باید در زمینه بهداشتی مطالبه داشته باشند، تصریح کرد: در جوامع شهری افراد بیشتر دنبال درمان خود در مطب خصوصی هستند.

جوادی با بیان اینکه رسانه ها باید این مطالبات را در مردم ایجاد کنند که به سمت بهداشت بیایند، افزود: آموزش و خدمات برای ارتقاء سطح سلامت مردم باید اطلاع رسانی شود./ش ک

انتهای پیام
برچسب ها: اصفهان ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.