لس‌آنجلس‌تایمز:

زنگ خطر روسای اطلاعاتی آمریکا در خصوص سرقت‌های سایبری

روزنامه لس‌‌آنجلس‌تایمز نوشت برای اولین مرتبه روسای اطلاعاتی آمریکا به کنگره گفتند دزدی سایبری و افشای اطلاعات محرمانه از خطر تروریسم بین المللی بیشتر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی "لس‌‌آنجلس‌تایمز" در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "کن دیلانیان" نوشت روسای جاسوسی آمریکا روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود به کنگره در مورد خطرات امنیت جهانی گفتند کارمندانی مانند ادوارد اسنودن که اسرار حساس برنامه های اطلاعاتی آمریکا را افشا می کنند نسبت به تروریست ها، خطر بیشتری برای امنیت ملی محسوب می شوند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در بررسی خطرات جهانی، برای اولین مرتبه، خطر افشای اطلاعات طبقه بندی شده و دزدی اطلاعات دولتی را به عنوان دومین خطر بزرگ برای آمریکا معرفی کردند. بر اساس این گزارش، حملات سایبری به زیرساخت های مهم در درجه اول است و تروریسم بین المللی خطر سومی است که امنیت آمریکا را تهدید می‌کند.

ژنرال "مایکل فلین"، مدیر اطلاعات دفاعی آمریکا گفت این افشاگری ها زندگی نظامیان و نیروهای اطلاعاتی را به خطر می اندازد.

"مت اولسن"، رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم گفت ردیابی این افراد از رد یابی اعضای القاعده و نیروهای وابسته به آن دشوار تر است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در این گزارش 27 صفحه ای اشاره ای به نام ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی نکرده اما هشدار داده است دیگران نیز ممکن است از وی الگو برداری کنند.

در این گزارش بارها از روسیه و چین به علت دزدی اطلاعات دیجیتالی و ایجاد اخلال در سیستم های رایانه ای و عملیات جاسوسی با هدف دزدی اطلاعات محرمانه دولت آمریکا، وزارت دفاع و دیگر نهادهای این کشور، به عنوان تهدید های مهم اطلاعاتی نام برده شده است.

در این گزارش در مورد حضور گروه های وابسته به القاعده در سوریه، عراق، یمن و بخش هایی از آفریقای شمالی به شدت ابراز نگرانی شده است. اما در عین حال که اشاره کرده است حمله بزرگ تروریستی به آمریکا غیرمحتمل است در مورد افزایش خطر حمله به پایگاه های آمریکایی در خارج از این کشور هشدار داده شده است.

روسای جاسوسی آمریکا درگزارش خود به ایران نیز اشاره کرده و گفته اند این کشور برای کاهش تحریم های بین المللی بر اساس یک توافق شش ماهه با شش قدرت بزرگ جهانی بر سر برنامه هسته ای خود مصالحه کرده است. 

در این گزارش همچنین ادعا شده است: ایران از نظر فنی پیشرفت کرده است و می‌توان گفت قابلیت علمی، فنی و صنعتی برای تولید سلاح هسته ای را دارد و اراده سیاسی این کشور برای انجام این کار مسئله اصلی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار