رژیم صهیونیستی ضمن متهم کردن حزب الله لبنان به ایجاد هزاران پایگاه خود در ساختمان‌های مناطق مسکونی تهدید کرد که در جنگ آینده با حزب الله همه این پایگاه ها را تخریب خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، امیر اشل، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مدعی شد، حزب‌الله لبنان هزاران پایگاه خود را در ساختمان‌های مناطق مسکونی لبنان برپا کرده است و اسرائیل در نبرد احتمالی در آینده، این‌ پایگاه‌ها را نابود خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید به نظر می‌رسد این گفته‌های غیرمعمول فرمانده هوایی نیروی دفاعی اسرائیل آماده کردن آرای عمومی در جهان در مورد این موضوع است که نبردی جدید با حزب‌الله در لبنان شمار زیادی تلفات غیرنظامی در بر خواهد داشت.

رویترز از قول "اشل" در یک سخنرانی، می‌نویسد ما باید شدیدا با هزاران پایگاه حزب‌الله لبنان که امنیت اسرائیل را تهدید می‌کنند، برخورد کنیم.

به ادعای او، این پایگاه‌ها در بیروت، دره بقاع و مناطق جنوبی لبنان بنا شده‌اند.

یک مقام اسرائیلی دیگر نیز مدعی شده است حزب‌الله از خانه‌های غیرنظامیان به عنوان انبار موشک و تفنگ استفاده می‌کند.

خود امیر اشل نیز ادعا کرده است در مواردی حزب‌الله از کل یک ساختمان برای این کار استفاده می‌کند.

موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، سه‌شنبه گذشته گفته بود که حزب الله در لبنان در حال حاضر صد هزار موشک و راکت دارد که ۳۰ هزار فروند بیشتر از سال گذشته میلادی‌ است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز پیشتر اسرائیل را تهدید به انجام اقدام نظامی کرده بود.

اسرائیل و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ میلادی درگیر جنگی شش هفته‌ای شدند؛ جنگی که با میانجی‌گری سازمان ملل با آتش‌بس دو طرف به پایان رسید.

شهریور ماه گذشته نیز دولت اسرائیل هشدار داده بود اگر حتی مقدار اندکی از سلاح‌های شیمیایی سوریه به دست حزب‌الله لبنان برسد، این کشور به اقدامات نظامی لازم دست خواهد زد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار