وقتی نوزاد جدید پا به عرصه خانواده می‌گذارد می‌تواند سبب برانگیخته شدن خواهران و براردران بزرگترش شود.

متین السادات هنری مشاور و مدرس دانشگاه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: تولد نوزاد جدید در خانواده می‌تواند سبب برانگیخته شدن حسادت خواهران یا براداران بزرگتر او شود زیرا ممکن است آن‌ها تصور کنند که محبت مادر متوجه نوزاد می‌شود.

وی افزود: در این صورت خواهران یا براداران بزرگتر در قبل از ورود به مدرسه حسادت خود را نسبت به نوزاد جدید به صورت کتک زدن ظاهر سازنده گاهی حضور او را نادیده گرفته و وجود او را انکار می‌کنند.

نصری همچنین متذکر شد: بعضی اوقات خواهر و برادر بزرگتر حسادت خود را نسبت به نوزاد جدید با تغیییر رفتاری که در خود به وجود می‌آورند، نشان می‌دهند در این صورت ممکن است رفتاری را که در سال‌های اولیه زندگی انجام می‌دادند از خود ظاهر سازند مثلاً به مکیدن شست خود مبادرت مورزند، رختخواب خود را ترکنند، از خوردن غذا خودداری کرده و یا تمارض نمایند.

این مشاور خاطرنشان کرد: هدف کوکان از این رفتارها ، اعمال جلب توجه مادر ومنحصر نمودن علاقه و محبت مادر نسبت به خویشتن است.

نصری در انتها به اولیا توصیه کرد: اگر ذهن کودک‌های دیگر را برای تولد نوزاد جدید آماده کنند آن‌ها کمتر نسبت به او حسادت می‌ورزند و همچنین مادر همه توجه خود را منحصر به نوزاد جدید نکند و بلکه به کودکان دیگرش هم توجه و محبت کند.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.