عضو شورای عالی استان ها و عضو شورای اسلامی شهرستان پردیس گفت: مسکن مهر معضلی بزرگ برای سه سال آینده منطقه است.

محمد قانبیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بارگذاری جمعیت بیش از 500 هزار نفری در این شهرستان و زیرساخت های عمرانی که برای حتی 100 هزار نفر نیز مهیا نیست برای آینده مشکل ساز می شود، چه کسی پاسخگوی مردم خواهد بود؟ آیا این مسائل از بی تدبیری دولت گذشته نیست که امروز باید بر دوش شهرستان پردیس سنگینی کند؟

وی ادامه داد: امروز امور زیربنایی شهرستان پردیس در سرفصل های مختلف تأمین آب، گاز رسانی و شبکه توزیع برق صرفاً پاسخگوی جمعیت امروز است و این امکاناتِ محدود برای آن جمعیت کثیر کافی نیست.

قانبیلی از انتقال درآمدهای پردیس به شهرستان تهران گلایه کرد و افزود: پردیس نزدیک به یک سال پیش از این به عنوان شهرستانی مستقل از شهرستان تهران جدا و معرفی شد، اما برخی از نهادهای شهرستان از جمله مجامع صنفی هنوز امور خود را با شهرستان تهران هماهنگ می کنند.

عضو شورای عالی استان ها و عضو شورای اسلامی شهرستان پردیس تصریح کرد: این ارتباط امور صنفی شهرستان پردیس با شهرستان تهران اسباب انتقال درآمدی بالغ بر یک میلیارد تومان را به تهران فراهم می سازد، باید تجدید نظری در این خصوص صورت گیرد تا این دارایی های متعلق به شهرستان راهی تهران نشود.

وی با اشاره به برخی اراضی کشاورزی اما لم یزرع منطقه افزود: شهرستان پردیس در برخی نقاط خود دارای اراضی کشاورزی است که تنها عنوان زراعی را یدک می کشند و عملاً هیچگونه فعالیت کشاورزی نمی توان در آنها انجام داد.

قانبیلی تصریح کرد: کشاورزی شهرستان در برخی نقاط به دلیل مشکلات ناشی از فاضلاب شهری از بین رفته و بحث تغییر کاربری این اراضی باید مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای عالی استان ها و عضو شورای اسلامی شهرستان پردیس با بیان اینکه اغلب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرهای شهرستان پردیس انجام می شود، گفت: در این خصوص می توان اراضی حریم را به مناطق روستایی یا شهری الحاق کرد تا از این شرایط نابسامان رهایی یابیم.

فقر سرانه های ورزشی دیگر معضلی بود که این مسئول بدان اشاره کرد و افزود: امروز اهالی شهرستان پردیس بویژه نسل جوان از کمبود فضاهای ورزشی رنج می برند.

قانبیلی ادامه داد: در حال حاضر تعداد سالن های ورزشی سطح شهرستان به تعداد انگشتان دست نمی رسد و این سرانه ناچیز پاسخگوی نیاز جمعیت 700 هزار نفری آینده شهرستان نیست./ش ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.