امام جمعه شهرهای رودهن و پردیس گفت: نسل جدید نظام اسلامی باید نسبت به شخصیت بی نظیر امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی اهتمام ورزند و این مهم نیازمند تلاش جدی تر مسوولان است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈحسین توسلیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: با گذشت حدود 25 سال از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، مردم همیشه در صحنه انقلاب علاقه دارند نسبت به شخصیت والا و بی نظیر ایشان هر چه بیشتر مطلع شوند.

وی افزود: در طول تاریخ با وجود شخصیت های فقهی و علمی بسیاری که دنیای اسلام وجود داشته و دارد، نظیر امام راحل هرگز دیده نشده و ایشان در فقاهت، فلسفه، شعر و ادب و سیاست بی همتا هستند.

حجت الاسلام توسلی گفت: اگر شخصیتی در جهان به اندازه یک دهم حضرت امام باشد دیگر کشورها برایش چه کارها که انجام می دهند در حالی که امام راحل در برابر دنیای کفر و الحاد و سرمایه داری ایستاد و مسیر تاریخ را عوض کرد و نظم نوینی را در عرصه بین المللی ایجاد و دنیا را متحول کرد.

وی بهترین شاخصه حضرت امام (ره) را اتکا به حضرت حق و مردم عنوان کرد و افزود: توکل امام راحل همیشه به خدا ، ایمانش و استقامت در رسیدن به هدف الهی اش بود و به همین دلیل با اتکال به خدا و آحاد جامعه انقلاب را به ثمر رساند.

امام جمعه رودهن و پردیس گفت: دانشگاهها، مراکز علمی و آموزشی وظیفه دارند نسبت به شناخت شخصیت والا و بی همتای حضرت امام به خصوص در نسل جوان در همه ابعاد آن تلاش کنند و با برگزاری مسابقات بخصوص از کتاب ولایت فقیه حضرت امام در این خصوص هر چه بیشتر بهره گیری نمایند.

وی افزود: در گذشته و در ایام و مناسبت های مختلف مسابقاتی از کتب حضرت امام (ره) برگزار می شد که این اقدام در شناخت شخصیت ایشان بسیار موثر بود و لذا باید این روش هر چه بیشتر در سطح مدارس و دانشگاهها عملی شود.

حجت الاسلام توسلی افزود: نباید با گذشت زمان اجازه دهیم شناخت جوانان نسبت به امام راحل و تلاشهایی که برای به ثمر نشستن انقلاب صورت داده اند، کمرنگ شود./ش ک


برچسب ها: امام راحل ، انقلاب ، شعر ، ادب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.