یک کارشناس ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی گفت: در نظریات توسعه اقتصادی چیزی به نام تخریب محیط زیست به دلیل عدم توجیه اقتصادی وجود ندارد.

یوسف پیربداقی در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه در توسعه اقتصادی توجیه اقتصادی طرح ها مطرح نیست، افزود: حفظ محیط زیست و انتقال صحیح آن به نسل های بعدی از اهداف توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: با تبدیل دریاچه ارومیه به پارک حیوانی، گیاهی باید منتظر لم یزرع شدن زمین حاشیه دریاچه، مهاجرت از روستاها، اثار مخرب بر روی سلامتی و خیلی چیزهای دیگر باشیم.

این استاد دانشگاه با نقش محیط زیست در توسعه پایدار خاطر نشان کرد: اگرچه ممکن است با تبدیل دریاچه به پارک گیاهی حیوانی، جذب گردشگر در استان افزایش یابد، ولی قطعا زیان مربوط به اقتصاد سلامت آن چند برابر خواهد بود.

پیربداقی با اشاره به استدلال قیاسی برخی از کارشناسان با انجام چنین طرحی در آمریکا گفت: قطعا باید در رابطه با هزینه و فایده چنین طرحی مطالعه شود و تاثیر آن بر اقتصاد کشاورزی، اقتصاد محیط زیست و مسائل اجماعی آن سنجیده شود.

وی خاطر نشان کرد: دریاچه ارومیه نماد هویت و تاریخ آذربایجان است و باید در حفظ و نگهداری آن نهایت تلاش مردم و مسئولین به کار گرفته شود./ش ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.