رییس شورای اسلامی علمای شیعه بحرین تاکید کرد: این شورا همچنان به وظایف خود عمل خواهد کرد و تصمیمات سیاسی حکومت نمی تواند مانع از حرکت این شورا که از حمایت مردمی برخوردار است، شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار لبنان ؛ سید مجید المشعل رییس شورای اسلامی علمای شیعه بحرین در گفتگو با این شبکه در مورد اقدام حکومت بحرین در اعلام انحلال این شورا اظهار داشت: این اقدام، یک اقدام سرکوب گرانه و در راستای سرکوب شیعیان در بحرین است و هدف آن دلسرد کردن مردم از پیگیری خواسته های قانونی خود یعنی داشتن یک زندگی آرام،

جامعه ای دموکراتیک و عزت و شرف انسانی است. این اقدام زشت حکومت بحرین در ادامه جنایات قبلی از جمله تخریب مساجد و بازداشت فعالان سیاسی است. امروز اعلام کردند که شورای اسلامی علمای شیعه منحل است. شورایی که تبلیغ دین، ارشاد مومنین و تعلیم معارف اسلامی را در سرلوحه کارهای خود قرار داده است. در حقیقت شیعیان در بحرین حتی از تعلیم عقاید مذهب شیعه در دروس رسمی محرومند. شورای علما سعی داشته این کمبود را جبران کند و جوانان را با معارف اسلامی آشنا سازد. اما به نظر میرسد که حکومت بحرین تاب تحمل این نهاد اسلامی که تعلیم دین و گفتن حق را پیگیری می کند ندارد.

رییس شورای اسلامی علمای شیعه بحرین در مورد زمان صدور حکم دادگاه که همزمان با آمادگی ها جهت گفتگوی حکومت و معارضان بوده است، گفت: به نظر می رسد حکومت بحرین می خواهد از این مساله به عنوان اهرم فشاری برای کوتاه آمدن معارضان از حق و حقوق مردم استفاده کند. 

اما گویا فراموش کرده اند که احزاب معارض و مردم در یک صف قرار دارند و شورای علما هم با مردم در راه احقاق حقوقشان در یک صف است و اینگونه اقدامات نمی تواند مسیر ما را در حمایت از مردم به بن بست بکشاند. با وجود این اقدامات، مردم و احزاب سیاسی برآمده از مردم همچنان بر اهداف خود اصرار خواهند داشت و حضور شورای علما را یک حق می دانند، حقی که نمی توان آنرا در داد و ستد های سیاسی وارد کرد.

سید مجید المشعل در پاسخ به این سوال که واکنش علمای بحرین چه خواهد بود گفت: شورای اسلامی علما وظیفه شرعی خود را در زیر سایه اوامر الهی ادامه خواهد داد. وظیفه علما ریشه در نصوص دینی دارد، پس یک حکم و دستور سیاسی نمی تواند جلوی آنرا بگیرد. شورای علما با اخلاص و جدیت کار خود را ادامه می دهد و تصمیمات سیاسی جلوی آنرا نمی تواند بگیرد.

ممکن است این تصمیم سیاسی یک مقر را ببندد اما نمی تواند اراده یک گروه مومن را مصادره کند و یا آزادی علما در انجام وظایف شرعی شان را سرکوب کند. گروه زیادی از مومنان و علمای با نشاط و پر کار در پشت این شورا قرار دارند و ملتی وفادار از آن حمایت می کند. پس این شورا هم همراه و همگام با مردم به انجام وظیفه مشغول خواهد بود. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار