رئیس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان در یک تماس تلفنی از روند مذاکرات ژنو 2 حمایت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیا الیوم:"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه و "آنگلا مرکل" صدر اعضم آلمان در یک تماس تلفنی از روند مذاکرات اجلاس ژنو 2 درباره سوریه حمایت کردند.

بر اساس گزارش دفتر رسانه ای کاخ کرملین در این تماس تلفنی دو طرف علاوه بر موضوع سوریه، درباره اوضاع جاری در اوکراین نیز گفت و گو و مخالفت خود با هرگونه دخالت خارجی در این کشور را رد کرد.

همچنین،آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواست برای کشاندن طرف‌های درگیر در اوکراین به میز مذاکره تلاش کنند.
دولت آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران سیاسی داخلی در اوکراین، صدر اعظم آلمان از پوتین خواست برای برقراری گفتگوی سازنده بین دولت اوکراین و مخالفان تلاش کند.
 در این بیانیه آمده است: نباید کاری کرد که خشونت به اوکراین بازگردد. این کشور نیاز دارد که به سرعت دولتی بر سر کار بیاید که عملگرا باشد.
از سوی دیگر، کاخ کرملین نیز پس از این گفتگوی تلفنی با انتشار بیانیه‌ای درباره هر گونه مداخله در امور داخلی اوکراین هشدار داد.
در بیانیه کاخ کرملین آمده است: بحران اوکراین محور اصلی گفتگوی تلفنی پوتین و مرکل بود.
در این بیانیه تصریح شده است: روسیه مصرانه بر این موضوع تاکید می‌کند که هر گونه مداخله در امور داخلی اوکراین غیرقابل قبول است.
مرکل روز چهارشنبه همچنین با ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین تلفنی گفتگو کرد.
وی در این تماس تلفنی از رئیس جمهور اوکراین خواست گفتگو با مخالفان را ادامه دهد.
مرکل همچنین درباره هر گونه بازگشت خشونت به اوکراین هشدار داد و افزود آلمان و اتحادیه اروپا آماده‌اند برای جلوگیری از بازگشت خشونت به اوکراین به این کشور کمک کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها: پوتین ، مرکل ، ژنو ، اوکراین ، کرملین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار