مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران با تدارک برنامه های فرهنگی متنوع به استقبال سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر رفته است.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران در ادامه طرح رونمایی از آثار نادیده موجود در مخازن، رونمایی از کتب اهدایی به دربار پهلوی در موزه کتابخانه سلطنتی، رونمایی از تابلوی نقاشی اثر جوانا پوسِت در کاخ نیاوران و رونمایی از تابلوهایی با مضمون یوسف و زلیخا از هنرمندان مطرح دوره قاجار، "حسین همدانی" و "حسین قوللر آغاسی" در حوضخانه کاخ صاحبقرانیه و از جمله برنامه هایی هستند که برای این ایام تدارک دیده شده است.

نمایشگاه فرامین دوره قاجار با محتوای اسناد اصل مربوط به دوره قاجار در گالری نمایشگاه های ادواری موزه جهان نما، نمایش عکس های اسکن شده صفحات اول روزنامه های داخلی سال های انقلاب در اتاق اسناد کاخ صاحبقرانیه و نمایشگاه اسنادی از بحبوحه وقایع دوران انقلاب در کوشک احمدشاهی دیگر نمایشگاه هایی هستند که در ایام دهه مبارک فجر برپا می شوند.

پخش سرودهای مختلف انقلابی و بازگویی روزشمار اتفاقات دهه مبارک فجر از طریق سیستم رادیو کاخ برای مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان از این مجموعه، آذین بندی مجموعه و نصب بنر روزنامه های دوران انقلاب بر روی دیوار بیرونی کاخ از جمله برنامه های این مجموعه جهت ایجاد حال و هوا و فضای دوران انقلاب در این مجموعه است.

پذیرایی از گروه های مختلف دانش آموزی و دانشجویی در این روزها با هدف معرفی و آشنایی نسل جدید با وقایع مهم تاریخی که در کاخ نیاوران رخ داده که از آن از جمله می توان به فرار شاه معدوم از این مکان اشاره کرد و پخش روزشمار انقلاب درمیان بازدیدکنندگان و این گروه های دانش آموزی و دانشجویی از جمله فعالیت هایی است که این مجموعه برای بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تدارک دیده است.

گفتنی است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه های شمال شهر تهران است که بناهای متعلق به دوران قاجار و پهلوی بوده و طی 10 سال آخر حکومت محمدرضا پهلوی محل زندگی وی و خانواده اش بوده است.

علاقه مندان جهت بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و دیدن نمایشگاه های یادشده می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 17 به این مجموعه واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار