دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با فرستادن پیامی تند برای نفتالی بنت وزیر اقتصاد این رژیم، اعلام کرد اگر وی به علت انتقادهای خود از بنیامین نتانیاهو عذرخواهی نکند، برکنار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ یک منبع در دفتر نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد این دفتر به نمایندگی از نتانیاهو درخواست می‌کند بنت باید «به‌‌‌روشنی و به‌صراحت» به علت انتقاد از نتانیاهو در خصوص پیشنهاد گزارش شده درباره موافقت با زندگی شهرک‌نشینان یهودی تحت حاکمیت فلسطینی‌ها در صورت توافق احتمالی با فلسطینی‌ها، عذرخواهی کند.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از یک منبع دیگر در دفتر نتانیاهو اعلام کرد: «اگر وی (بنت) عذرخواهی نکند، ترکیب دولت فعلی را به خطر خواهد انداخت».

تنش‌ها روز یکشنبه پس از آن آغاز شد که گزارشی در خصوص پیشنهاد احتمالی درباره زندگی شهرک‌نشینان یهودی در اراضی اشغال شده در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس توسط اسرائیل تحت حاکمیت فلسطینی‌ها در چارچوب طرح تشکیل کشور آینده فلسطین، منتشر شد. 

گمان می‌رود این پیشنهاد، تلاشی از جانب نتانیاهو برای نشان دادن این باشد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، شریکی برای صلح نیست زیرا انتظار می‌رود وی این ابتکار را رد کند.

وزیر اقتصاد تندروی اسرائیل که از اهداف نخست وزیر اطلاعی نداشت، با حمله به شخص نتانیاهو به علت مطرح کردن این پیشنهاد، به شدت از این ایده انتقاد کرد.

بنت اعلام کرد: «هر فردی که حتی به زندگی یهودی‌ها در سرزمین اسرائیل تحت حاکمیت فلسطینی‌ها فکر کند، حضور ما را در تل‌آویو تضعیف می‌کند».

این درگیری با اتهام‌زنی‌های دفتر نخست وزیر اسرائیل و بنت، در طول هفته ادامه داشت. حزب خانه یهودی و بنت رهبر آن که به عنوان اعضای راست‌گرای افراطی ائتلاف نتانیاهو قلمداد می‌شوند، مخالفت خود را با بسیاری از جنبه‌های گفتگوهای صلح اسرائیل با فلسطینی‌ها ابراز کرده‌اند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: نخست ، وزیر ، اقتصاد ، برکناری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار