معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، از احیای زنگ انشا، مطالعه، گفت‌وگو و آموزش حقوق شهروندی خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمید رضا کفاش، در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد بر چهار نکته کلیدی سخنان ریاست جمهوری در روز اول مهر اشاره کرد و گفت: احیای زنگ انشا، مطالعه و گفت‌وگو و آموزش حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق کتاب و کتابخوانی در نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش قوت بگیرد.

وی ادامه داد: سامان‌بخشی منابع آموزشی از طریق این جشنواره آینده مناسبی را برای حوزه کتاب‌های مکتوب رقم زده است و به طور کلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نشان از تولید آثار فاخر در عرصه کتاب‌های درسی و آموزشی دارد.

کفاش در اشاره به سیاست جدید معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: از امروز به بعد کتابی جز با تایید دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و با اتکا به کتابنامه رشد برای برگزاری نمایشگاه‌ها و تجهیز کتابخانه‌های مدارس خریداری نخواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش علت وجود کتاب های نامناسب و غیر استاندارد در نمایشگاههای مدارس و کتابخانه ها را اطلاع رسانی ناکافی دانست و بیان کرد: شمارگان کتابنامه رشد سه هزار نسخه است، در حالی که حداقل 130 هزار کتابخانه در مدارس کشور وجود دارد، بنابراین باید از راه‌های مختلفی مانند آموزش ضمن خدمت، صدا و سیما، مجلات رشد و سایر مطبوعات کتاب‌های مناسب به معلمان، مدیران و والدین معرفی شود.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم ناشران بومی در تامین نیازهای خاص گفت: آموزش و پرورش باید تمام ناشران را زیر چتر خود قرار داده و گرو‌ه‌های ارزیابی کتاب‌های آموزشی را توسعه دهد.
کفاش با طرح این پیشنهاد که عنوان جشنواره از «منابع آموزشی» به «منابع علمی، آموزشی و تربیتی» توسعه پیدا کند، بیان کرد: با توجه به نگاه کل نگرانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با این کار سایر اقلام بسته آموزشی نیز زیر چتر این جشنواره قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایجاد بخش ویژه معلمان و دانش آموزان نویسنده را بسیار مهم خواند و گفت: توجه به قشر معلمان و دانش آموزان نویسنده که نیازهای آموزشی را بهتر درک می‌کنند، به توسعه فرهنگی و بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: زنگ ، انشا ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار