تامين مالي طرحهاي گلخانه اي از سوي اين بانك مديرعامل بانك كشاورزي با تاكيد بر استفاده بهينه از آب در كشاورزي گفت: بانك كشاورزي تامين مالي طرحهاي گلخانه اي را برعهده مي گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمد طالبي  دركنفرانس خبري روابط عمومي كه در وزارت اقتصاد  برگزار شد با اشاره به افزايش گرايش به طرحهاي گلخانه اي در كشور گفت: طرحهاي گلخانه اي در مقياس 5 هكتار از تكنولوژي خوبي برخوردار است و باعث صرفه جويي خوبي در مصرف آب مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص بيمه محصولات كشاورزي گفت: بانك كشاورزي در سال 1391 مبلغ يك هزار و 150 ميليارد تومان غرامت به كشاورزان پرداخت كرد و اين در حاليست كه مجموع حق بيمه دريافتي اين بانك از كشاورزان 240 ميليارد تومان بود .

***كاهش ريسك اعتباري بانك كشاورزي

 مديرعامل بانك كشاورزي از كاهش ريسك اعتباري اين بانك خبر داد و گفت: ريسك اعتباري بانك كشاورزي در سطح 5،12 درصد است كه نسبت به ابتداي سال كاهش يافته است.

طالبي با بيان اين مطلب اظهار داشت: در 10 استان كشور ريسك تك رقمي داشتيم كه اين امر نشان دهنده عملكرد خوب كشاورزان در بازپرداخت و بانك در امر وصول مطالبات مي باشد.

وي با بيان اينكه فرآيند اعطاي تسهيلات بانك كشاورزي به دليل تخصصي بودن اين بانك طولاني مي باشد، تصريح كرد: در راستاي تسريع در روند پرداخت تسهيلات، فرآيند اين كار از روش دستي به سيستم الكترونيكي تبديل شده است.

طالبي ادامه داد: به دليل سخت بودن وصول مطالبات، سيستم وصول مطالبات هم بصورت الكترونيكي شده كه موجب تسهيل  روند كار براي بدهكاران و بانك شده است.

***بهبود زنجيره ارزش زعفران با كمك يونيدو

 مدير عامل بانك كشاورزي از همكاري بانك كشاورزي و يونيدو براي بهبود زنجيره ارزش زعفران خبر داد.

طالبي در كنفرانس خبري وزارت اقتصاد ضمن اعلام خبر ياد شده، گفت: يكي از مشكلات بخش كشاورزي در ايران ضعف بازاريابي و ارائه محصولات جذاب به بازار هاي جهاني است .

وي افزود: براي رفع اين مشكل با كارشناسان و متخصصين سازمان توسعه صنعتي ملل متحد وابسته به سازمان ملل(يونيدو) مذاكراتي آغاز شد و در نهايت طرح بهينه سازي  زنجيره ارزش افزوده محصول زعفران به منظور ارتقاء و بهبود فرايند توليد و بسته بندي و بازاريابي و صادرات اين محصول آغاز شد.

***اعطاي امتيازات ويژه براي كشاورزان نمونه 


مديرعامل بانك كشاورزي از اعطاي امتيازات ويژه براي كشاورزان نمونه خبر داد و گفت: اين بانك براي كشاورزاني كه عملكرد خوبي از نظر ميزان توليد در مقياس هكتار داشته باشند امتيازات ويژه اي مي دهد.

وي با بيان اين مطلب اظهار داشت: كشاورزان نمونه در سطح كشوري از نظر اعتباري مي توانند تسهيلات تا سقف 60 ميليون تومان و كشاورزان نمونه استاني تا 50 ميليون تومان را بصورت ضمانتي دريافت كنند و اين در حاليست كه اين امكان براي بقيه افراد تا سقف 20 ميليون تومان است.

 وي پذيرش درخواستها بصورت خارج از نوبت، ارائه نظرات و پيشنهادات در شعبات به عنوان ناظرين ويژه و وصول حق بيمه بصورت اقساطي را از ديگر امتيازات بانك كشاورزي براي كشاورزان نمونه برشمرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار