رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، باید افرادی که وارد کار تجارت می شوند پایش شوند، در غیر اینصورت رابطه تجاری ما با عراق لطمه خواهد خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کیوان کاشفی گفت: عراق کشوری ثروتمند است که با کمک افزایش صادرات نفت خود در آینده ثروتمند تر هم خواهد شد.

کاشفی با انتقاد از اینکه در کشور ما دید سیاسی نسبت به عراق بر دید اقتصادی غلبه دارد، افزود: ما به لحاظ سیاسی توجه بیشتری به کشور عراق داریم تا از نظر اقتصادی که این به ضرر ماست و باعث می شود کشورهای دیگر در رقابت با ما به پیروزی برسند.
وی در ادامه به نقش سازمان توسعه تجارت خارجی برای ارتباط بیش از پیش با کشور عراق اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم این سازمان به همان اندازه که مسئولیت دارد، قدرت اجرایی و اختیار هم داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر اتفاقاتی رخ داد که هزینه های زیادی به تجار و صادرکنندگان وارد کرد که بخشنامه های مختلف از جمله ممنوعیت واردات 52 قلم کالا از آن جمله بود.
کاشفی در خصوص مشکلات پیش روی صادرات به کشور عراق نیز یادآور شد: عدم وحدت رویه و نبود یک سیاست کلی و مشخص برای همه باعث لطمه خوردن روابط تجاری ما با عراق می شود.
وی با انتقاد از تصمیم های متعدد و متفاوتی که هر دستگاه در خصوص امر صاردات به کشور عراق می گیرد نیز گفت: باید مرکز واحدی برای هماهنگ کردن امور وجود داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است باید افرادی که وارد کار تجارت و مبادلات اقتصادی می شوند پایش شوند و هرکسی وارد این کار نشود.
کاشفی با تاکید بر اینکه برخی از سرمایه گذاری هایی که در عراق صورت می گیرد منطقی و اصولی نیست، اظهار داشت: این موضوع باعث می شود هر فرد سرمایه های خود را یک سمت ببرد و این امر باعث شده ایران هیچ برند خاصی خصوصا در بخش خدمات فنی مهندسی در عراق نداشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه صادرات به کشور عراق بیشترین میزان ریسک را دارد، گفت: این کشور مسائل قضایی و شرایط مبادلات تجاری پیچیده ای دارد که در برخی موارد تجار را دچار ضرر می کند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است، باید حمایت بیشتری از فعالین تجاری صورت گیرد، زیرا آنان بدون وجود حمایت و مشوق متحمل خسارت های زیادی می شوند.
وی خواستار حرفه ای عمل کردن فعالان اقتصادی استان برای انعقاد قراردادها و تفاهم نامه ها شد و تاکید کرد: قراردادها باید موشکافانه و دقیق تنظیم شوند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است، این امر نیاز به آموزش دارد و در همین راستا برگزاری سمینارهای حقوقی با حضور فعالان حقوقی عراق در دستور کار است.
کاشفی با اشاره به پیشرفت خوب روند صادرات ایران به کشور عراق، تصریح کرد: ما با پیله وری صادرات به عراق را آغاز کردیم و امروز به اینجا رسیدیم و پس از این هم می توانیم با سیاست مناسب جایگاه خود را ارتقاء دهیم.

 

برچسب ها: روابط ، تجاری ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.