اغلب میزان صادرات استان مربوط به شمش فلزات، ترانسفورماتور و سیم و کابل می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره سهم صنایع مختلف زنجان از صادرات غیر نفتی گفت: در حال حاضر سهم زنجان از صادرات کشور 0.94 می باشد که اغلب این میزان مربوط به شمش فلزات، ترانسفورماتور و سیم و کابل می باشد.

مسیبی افزود: بیشترین میزان شمش فلزی نیز مربوط به فلزات مس، روی و سرب می باشد. در زمینه کشاورزی نیز سهم کشمش، سیب و سیب زمینی بالاتر از دیگر محصولات است.

 وی در خصوص راهکارها و برنامه های توسعه صادرات استان به سند راهبردی تجارت خارجی اشاره  و تصریح کرد :طی این سند برنامه هایی جهت فرهنگ سازی و ترویج صادرات، توسعه و ارتقای زیرساخت های استان و تشکیل اتحادیه صادر کنندگان استان مورد توجه بیشتر قرار میگیرد.

 این مسئول ادامه داد: طبق این سند فعالیتهایی مانند اعزام و پذیرش هیئت های تجاری، حمایت از پایان نامه های مرتبط با حوزه های صنعت و معدن و تجارت و برگزاری میزهای کشوری، کالایی و موضوعی بیش از مد نظر قرار خواهند گرفت.

 مسیبی مهمترین عامل کاهش صادرات در مدت اخیر را صدور بخشنامه اخذ مالیات از صادرات دانست و اضافه کرد : خوشبختانه طبق مصوبه جدید هیئت وزیران کلیه صادرکنندگان از مالیات معاف می باشند

  وی  خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشترن دغدغه تولید کنندگان و صادر کنندگان سرمایه در گردش است که امیدواریم با تخصیص به موقع منابع اوضاع این واحدها را بهبود ببخشیم./ش

 

برچسب ها: شمش ، فلزات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.