مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: دربرنامه جامعه کنترل کیفی هوای اصفهان وظایف تمام نهاد های ذی ربط برای کنترل آلودگی هوا تدوین شده است و از تمام این نهادها درخواست داریم که کنترل آلودگی هوای اصفهان را در اولویت خود قرار دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، کیومرث کلانتری در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: موضوع آلایندگی تنها به اصفهان اختصاص ندارد بلکه در تمام شهرهای سطح جهان با این معضل روبرو هستیم.
وی با بیان اینکه آلایندگی هوا یکی از دستاوردهای انقلاب صنعتی است، افزود: به غیر از اصفهان هشت کلانشهر کشور نیز در برخی زمان‌ها از آلودگی‌های خارج از استاندارد رنج می‌برند اما باید بپذیریم که اصفهان از ظرفیت آلایندگی هوا به صورت طبیعی و انسان‌ساز برخوردار است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به پیگیری های مداوم استاندار اصفهان برای مسئله آلودگی هوا تاکید کرد: بنده از آغاز فعالیت خود رسیدگی به مشکلات زیست محیطی را جزو اولویت های خود قرار داده و دستور پیگیری جدی در ارتباط با کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را صادر کردم.
وی با اشاره به اینکه برای پیگیری این موضوع مدیریت بحران و دانشگاه صنعتی گزارشی ارائه کرد،ادامه داد: در همین راستا طرح جامع آلایندگی نیز توسط محیط زیست تهیه شده و دانشگاه اصفهان و مدیریت برنامه‌ریزی استان نیز گزارشی به عنوان آمایش سرزمین تهیه شده است.
کلانتری اضافه کرد:محیط زیست استان طرحی تلفیقی از این سه گزارش را طی مدت 45 روز تهیه و تدوین کرد که با نام برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مورد تصویب قرار گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه 54 درصد طرح جامعه کنترل کیفی آلودگی هوای اصفهان پیشگیرانه و 46 درصد کنترلی است، ابراز داشت: این برنامه برای رسیدگی به هوای شهر اصفهان و مجموعه‌های اطراف اصفهان که شامل 40 نقطه می‌شود طراحی شده است.
وی ادامه داد: شهرستان‌های لنجان، فلاورجان، مبارکه و خمینی‌شهر این برنامه را به صورت کامل باید اجرا کنند اما تنها برخی از محدوده های شهرستان‌های اصفهان، برخوار، نجف‌آباد و شاهین شهر تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه این برنامه در هشت محور اجرا می‌شود، تصریح کرد: محورهای بهینه‌سازی مصرف انرژی، منابع ثابت آلاینده، فضای سبز، نظارت و مدیریت سبز و توسعه، انرژی‌های گرد و غبار،فرهنگی و اجتماعی و همراه با مدیریت ترافیک از محورهای اجرای این برنامه است.
وی با بیان اینکه برنامه هایی همچون ممنوعیت احداث،توسعه و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی در شعاع 50 کیلومتری اصفهان، انتقال کوره های تولید آجر، گچ و آهک شرق و شمال شرق اصفهان به خارج از شعاع 50کیلومتری از جمله طرح های بیان شده در این طرح است،تاکید کرد:این برنامه متولی و ناظر دارد و این همت از بالاترین و تا پایین ترین مسئولان ایجاد شده که طرح اجرایی شود./ش

انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، آلودگی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.