رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

میزان رشد "سرطان "در ایران می تازد/ یزد رکورددار "سرطان" زنان شد

دکتر اکبری با بیان این که بالاترین میزان رشد "سرطان" در ایران است گفت: استان یزد بالاترین آمار زنان مبتلا به سرطان را دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد اسماعیلی اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 9 بهمن در نشست خبری به مناسبت هفته سرطان با بیان اینکه" سرطان" تلخ ترین بیماری، بدترین نوع مرگ و گران ترین بیماری است گفت: سالانه 85 هزار مورد جدید بیماری "سرطان"  در کشور داریم که تقریبا آمار ابتلا به سرطان در بین زنان و مردان یکسان است اما میزان ابتلا در مردان با 55 درصد، ببیشتر است.

وی ادامه داد: آمار ابتلا به "سرطان "در مردان 132 نفر در هر 100  هزارمرد ایرانی و در زنان 123 نفر در 100 هزار زن ایرانی است باید توجه داشت که ما بالاترین میزان رشد سرطان  را در کشور داریم اما میزان ابتلا در ایران 1/5 کشورهای غربی است.

اکبریان با بیان این که در بین استان‌ها، استان یزد بالاترین آمار سرطان در زنان و استان مرکزی بالاترین آمار سرطان در مردان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در حال حاضر "سرطان سینه" در زنان و "سرطان پروستات" در مردان شایعترین سرطان‌هااست و کشنده‌ترین "سرطان" ، را سرطان معده  به خود اختصاص داده است که میزان ابتلا به "سرطان معده "در حال کاهش است که این کاهش نتیجه مداخلات بهداشتی است.

  اقدامات مسئولین که بر این اساس انتظار داریم تا 10 سال آینده سرطان روده بزرگ و کولورکتال در مردان و سرطان دهانه رحم و تخمدان شایعترین سرطان‌ها را به خود اختصاص می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار