مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از راه‌اندازی رشته محیط زیست شهری در مقطع کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی شهید محلاتی قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمودعلی رکنی در دومین جلسه کمیته بهداشت و محیط زیست شهری که در شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، گفت: به زودی رشته محیط زیست شهری در مقطع کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی شهید محلاتی قم راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا سرفصل‌های آموزشی موردنظر در این رشته توسط اعضای کمیته بهداشت و محیط زیست شهری به صورت مکتوب به شورای اسلامی شهر قم ارائه و پس از بررسی‌های کارشناسی، مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص مشکلات و چالش‌های زیست محیطی تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مسئول، همایش‌های ملی و منطقه‌ای با موضوعات بحران‌های زیست محیطی، آلودگی هوای کلانشهرها و حمل و نقل عمومی در شهر مقدس قم برگزار شود.

وی با قدردانی از اقدامات مهم و موثر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: می‌توانیم در راستای گسترش فضای سبز و فرهنگ‌سازی در این ارتباط، به ازای هر ازدواج و یا تولد نوزادان در استان، یک نهال بومی سازگار با محیط‌ زیست منطقه غرس کنیم.

برچسب ها: قم ، رشته ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.