عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: در لایحه بودجه سال 93 طرح های عمرانی نیمه تمام اولویت بندی شده که پیش بینی می شود 250 طرح در سال 93 به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدباقر شریعتی نماینده مردم بهبهان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 9 بهمن ماه) در موافقت با لایحه بودجه سال 93 کل کشور گفت: همکاری دولت و مجلس در بررسی بودجه یکساله می‌تواند کشور را به سمت مسیری روشن حرکت دهد.
 
وی افزود: براساس برنامه پنجم توسعه رشد کشور باید به 8 درصد برسد اما متأسفانه رشد کشور اکنون منهای 7 درصد است که دولت تلاش دارد در بودجه سال 93 این رشد را به 3.3 درصد برساند تا کشور از رکود و تورم به سمت توسعه برود.
 
شریعتی ادامه داد: اگرچه با بودجه یکساله همه مشکلات رفع نمی‌شود اما دولت و مجلس با کار کارشناسی و شفاف سازی بودجه می‌توانند برخی ازمشکلات را مرتفع کنند.

نماینده مردم بهبهان افزود: بودجه سال 93 در راستای کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، کمک به بخش خصوصی و بها دادن به ظرفیت‌های ذاتی اقتصادی نوشته شده است.
 
شریعتی تصریح کرد: علی رغم ارائه به موقع لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس اسناد پشتیبانی همانند وضعیت اقتصادی کنونی و سال های 91 و 92 نیز به پیوست به مجلس ارائه شده که کار مثبتی است.
 
وی افزود: در لایحه بودجه سال 93 طرح های عمرانی نیمه تمام اولویت بندی شده که پیش بینی می شود 250 طرح در سال 93 به پایان می‌رسد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: برای پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز از محل فروش شرکت‌ها بودجه مناسبی در نظر گرفته شده است.
 
شریعتی، افزود: بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گذشته 250 درصد افزایش یافته و برای استفاده از منابع خارجی نیز 350 میلیارد دلار فاینانس تدبیر شده است.
 
نماینده مردم بهبهان تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 93 منابع لازم رای خرید تضمینی محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است و بودجه امسال دارای شفافیت خوبی نسبت به سال‌های گذشته در بحث درآمدها و هزینه‌ها دارد.

 شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: از شاخص‌های دیگر لایحه بودجه سال 93 کل کشور، نظارت بر عملکرد شرکت‌های دولتی در مناطق آزاد و جلوگیری از دست اندازی به منابع صندوق توسعه ملی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار