نشست تخصصی "هم اندیشی سبک زندگی" با محوریت امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه با حضور جمعی از اساتید و اعضاء هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، حسین سروقامت مشاور عالی مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی در این نشست گفت: پرداختن به موضوع سبک زندگی در محافل عملی مانند دانشگاه ها ، می تواند اثرات مطلوب و مفیدی بر فضای روابط بین استاد و دانشجو داشته باشد.

وی تصریح کرد: جذابیت و چرائی بحث و هم اندیشی در سیره و سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) آن هم بعد از 1400 سال، به دلیل تکیه آن بزرگواران بر وحی و معصومیتشان از گنا و اشتباه بوده است و می تواند الگویی بسیار مناسب و تأثیرگذار بر سبک و سیره  زندگی امروزی باشد.

سروقامت سیره زندگی را  افعال،‌ اعمال و رفتاری دانست که از انسان سر می‌زند و ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) هیچگاه از روی هوا و هوس تصمیم گیری نمی‌کردند و هرآنچه که می گفتند الهام گرفته از وحی است که بر آنها نازل می شده است.

مشاور عالی مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی با بیان اینکه در دوران زندگی پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع)، سه بخش رفتار و منش، تقریر  و گفتار آنها ملاک عمل ما در سبک زندگی است، اظهار داشت: رفتار و منش آن بزرگواران،  مهمترین بخش زندگی آنها است و واقعیت و حقیقت  سیره زندگی انسان است.

وی با بیان اینکه از صحیفه سجادیه به عنوان زبور آل محمد (ص) و اخت القرآن یاد شده است و زبان آن زبان دعا است، افزود: در دوران امامت امام سجاد (ع) به دلیل فشارهای  سیاسی موجود بر جامعه، ایشان نمی توانستند با مردم به راحتی سخن گفته، بنابراین سخنان خود را از طریق صحیفه سجادیه به گوش مردم می رساندند.

سروقامت خاطر نشان کرد: امام سجاد سخنان، راهنمایی ها و پند واندرزهای خود را برای رستگاری مردم در غالب دعا در صحیفه سجادیه بیان کرده است،  که با بهره گیری از مضمون این دعاها می توان به رستگاری رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار