شیراز پنج شنبه 10 بهمن ماه میزبان بزرگداشت ماذون شاعر عارف عشایری می شود .



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دبیر ستاد بزرگداشت بکصد و بیستمین سال در گذشت ماذون شاعر عارف عشایر جنوب بیان کرد : سید محمد ابراهیم مشهور به ماذون که علی رغم محدودیت های فرهنگی – اقتصادی آن دوران با استعداد وافر خود توانسته است اشعاری عارفانه برگرفته از تعابیر الهی و عرفانی اثری ماندگار از خود برای دوران به یادگار بگذارد وی که پدرش از سادات شیخ هابیلی و بویراحمد و مادر اواز ایل قشقایی (قادیلی ) است ، علی رغم این که محل تولد و زندگی و حتی مرگ این شاعر عارف در ایل قشقایی فارس و شیراز بوده اما شهرت برون مرزی دارد .

کشکولی افزود: باید برای بزرگداشت این شخصیت فراموش شده ، فرزندان ولایی و مذهبی و فرهنگ دوست عشایر کمر همت بسته و این ذخیره ادبی را به طور گسترده و با سر بلندی در ابتدای امر به همه عشایر و سپس جامعه هنری ادبی و حتی توده مردم ایران معرفی کنند.

وی ادامه داد: در راستا در این کنگره مردم عشایر ابتدا در روز پنج شنبه 10 بهمن ماه از ساعت 14 در خیابان تیموری آرامگاه میرزا ماذون را گلباران و سپس در مراسم گرامیداشت این شاعر شهیر که با سخنرانی شخصیت های مذهبی و فرهنگی استان فارس و بویر احمد و خوزستان ، جامعه عشایری کشور همراه خواهد بود ، شرکت می کنند . /ش

انتهای پیام/


برچسب ها: اهالی ، فرهنگ ، عشایری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.