رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: مهم ترين هدف شوراي راهبردي سلامت شهر تهران ارائه ليستي از خدمات بهداشتي به اجرا در نيامده به شهرداري تهران است.

  به گزارش گروه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ علي جعفريان  ضمن اعلام اين خبر افزود: هدف از ايجاد شوراي راهبردي سلامت كه با مشاركت شهرداري تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تشكيل شده است، ايجاد تحولي عظيم در "سلامت" كشور است.

وي گفت: با توجه به تفاهم نامه اي كه في مابين وزارت بهداشت و شهرداري تهران امضاء شده است، وظيفه وزارت بهداشت ارائه خدمات بهداشتي در حوزه هاي مختلفي مانند سلامت روان، آموزش خانواده، بهداشت دهان و دندان و ديگر موارد است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران در ادامه گفت: اين اقدام از طريق الگوي پيشنهادي از قبل تهيه شده توسط دانشگاه هاي علوم پزشكي ايران و شهيد بهشتي ابتدا در سطح شهر تهران به عنوان پايلوت و پس از اطمينان از موفق بودن آن، در ساير شهرهاي كشور نيز اجرايي خواهد شد.

همكاري بين بخشي جهت فراهم نمودن مولفه هاي عادلانه سلامت

دكتر محمد گلمكاني، مدير كل سلامت شهرداري تهران نيز هدف از ايجاد اين شورا را دسترسي به يك استراتژي عادلانه سلامت در شهر تهران ذكر كرد و گفت: اين شورا قرار است با نظارت و پشتيباني قواي سه گانه بستر همكاري هاي بين بخشي و بهره گيري از ظرفيت نخبگان را فراهم كند.

گلمكاني افزود: براي برقراري سلامت در شهر تهران بايد مدلي ارائه دهيم كه كارآمد و موثر باشد و تمام جنبه هاي بخش سلامت را مانند ابعاد جسمي، رواني و معنوي را پوشش دهد. در اين شورا مناطقي از شهر تهران به صورت پايلوت انتخاب مي شود تا با اجراي مديريت يكپارچه سلامت شهري بتواند مبناي كار كل مناطق شهر تهران قرار بگيرد.

دكتر گلمكاني ويژگي فعاليت اين شورا را تقدم پيشگيري بر درمان اعلام كرد و گفت: اين يك نگاه جديدي است كه با كنار هم قرار دادن اقدامات دستگاه هاي متولي پيشگيري در بخش حقوقي، وزارت بهداشت و شهرداري بتوانيم به تعريف درستي در جهت تامين و حفظ سلامت جسمي و رواني مردم شهر تهران دست يابيم.

وي گفت: اميدواريم با روحيه مديريت جهادي در مجموعه وزارت بهداشت و شهرداري تهران، با عقلانيت مبتني بر شواهد علمي و واقعيت هاي عيني و نيازهاي مردم و بهره وري مناسب از زمان بتوانيم هدف اصلي ايجاد اين شورا را جامه عمل بپوشانيم.


انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، آموزش ، درمان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.