وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت یازدهم روابط خود را با تمام دنیا روان سازی نموده و با کشور تركيه، ترجیح خاصی در روابط خود قائل است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه  خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده در ديدار با وزیر اقتصاد ترکیه ضمن بیان این مطلب افزود : اميدواريم تفاهم نامه اي كه در اين سفر بين ايران وتركيه به امضا مي رسد ،مشكلات تجار وصنعتگران دو كشور براي توسعه همكاري ها مرتفع شود.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد : دولت ایران امروز در توسعه روابط خود با کشورهای دنیا از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده وسفر هيات هاي  فرانسوی ،هلندی ، آلمانی و سایر کشورهای اروپایي مويد اين امر است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه تجربیات زیادی در زمیه روابط تجاری با کشور ترکیه و آشنایی نزدیک با رشته های صنایع این کشور دارد خاطرنشان کرد : كاهش تعرفه بر واردات کالا بين دو كشور قابل بررسي است.
 
بر پایه این گزارش، آقای نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار خاطرنشان کرد : ما در صدد هستیم تاجر ایرانی و ترک بتوانند به راحتی مبادله نموده و با برداشتن مقررات دست و پا گیر زمینه های سرمایه گذاری های مشترک و سرمایه گذاری فراهم شود.
 
زیبکچی گفت : حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری ایران و ترکیه رضایت بخش نبوده و می بایست به بیش از این ارتقاء یابد.
 
وی یادآور شد : با توجه به عزم مسئولين دو كشور اميدواريم  به طراز تجاری مطلوب بین دو کشور برسيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: روابط ، اقتصادی ، ایران ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار