معاون عمران روستانی بنیاد مسکن استان قم از بهره‌برداری از پنج طرح هادی روستایی قم همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ولی رحمانی با اشاره به اهمیت طرح هادی در روستاها اظهار کرد: این طرح با هدف ایجاد توسعه و تغییر در وضعیت کالبدی روستاها و ایجاد ساختار مناسب از طریق لحاظ کردن نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستاها اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی ساماندهی و اصلاح بافت موجود و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف مسکونی، تجاری و کشاورزی را در دستور کار دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم با اشاره به اهداف طرح هادی روستایی گفت: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستایی با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی و هدایت وضعیت فیزیکی روستا از جمله اهداف طرح هادی روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستائیان و خدمات زیست محیطی و عمومی از طریق بهبود کیفیت بافت روستا در چارچوب اقدامات پیش‌بینی شده در طرح و تلاش برای ایجاد فضای مناسب‌تر مسکونی و فعالیت در آن را پیگیری می‌کند.

رحمانی عنوان داشت: ایجاد تناسب منطقی بین جمعیت و عملکردهای مختلف مسکونی، تولیدی و خدماتی مورد نیاز در محیط روستا و کنترل و نظارت بر روند توسعه کالبدی روستا از طریق برنامه‌ریزی و تعیین نحوه استفاده از زمین در محدوده بافت مسکونی موجود از دیگر اهداف طرح هادی روستایی در زمینه بهبود مسکن روستاییان است.

وی از افتتاح پنج طرح هادی روستایی در دهه فجر خبر داد و افزود: طرح هادی روستای تینوج با هزینه 243 میلیون تومان، قزل آباد با هزینه 230 میلیون تومان،‌ روستای خلج آباد با هزینه 270 میلیون تومان، بنابر با هزینه 100 میلیون تومان و دستگرد با هزینه 120 میلیون تومان اجرا شده است./ز

برچسب ها: قم ، طرح ، هادی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.