راهها و چالش های پیگیری آب هامون بررسی شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، استاندار سیستان و بلوچستان درجلسه پیگیری احیای تالاب هامون که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت :

بخشی از آنچه که بر سر هامون آمده به دلیل سوء مدیریت بوده و بخش دیگر به خاطر کمبود منابع آب. نباید این موضوع را کتمان کنیم.

هاشمی افزود: تشکل‌های مردمی می توانند نقش مهمی درمنطقه ایفاء کنند و اگر این تشکل درمنطقه فعال بود هامون به وضعیت کنونی دچار نمی شد .

وی ادامه داد: برای رفع مشکل هامون در کوتاه مدت، باید محیط زیست یافته‌های پژوهشی خود را که خزانه‌ای برای استان است را به صحنه بیاورد تا تدبیرلازم صورت گیرد.

هاشمی تصریح کرد : مسئولان مربوطه باید مصوبه وزارت نیرو در ارتباط با منطقه سیستان را به طور جدی مورد توجه قرار داده و تا مرحله اجرایی پیگیری کند تا از حالت مصوبه بیرون بیاید.

وی اظهارکرد : ایجاد اشتغال جایگزین برای مردم سیستان باید در اولویت قرار بگیرد، شغل اکثر مردم منطقه کشاورزی و دامپروری بوده که با توجه به خشکسالی منطقه بسیاری از مردم بیکار شده‌اند اما تنها به سبب تعهد نسبت به زادگاهشان به منطقه وفادار مانده‎اند./ش

انتهای پیام/

برچسب ها: پیگیری ، احیا ، تالاب ، هامون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی
۲۰:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
با سلام .نجات هامون ومردم سیستان با این ابزار وادوات کشاورزی ونوع کاشت محصول امری بسیار هزینه بر وغیر اقتصادی می باشد که نه دولت قادر به تن دادن به ان است ونه ملت قادر به تامین ان .می توان با تولید ابزار جدید مورد نیاز در مصرف سرانه کشور به اندازه نوزولات اسمانی صرفه جویی نمود و از محل این صرفه جوی ها مناطق خشک را هم پوشش داده وتوانمند ساخت .واز طرفی دیگر هم کشت کار موجود را تعطیل و با پشتیبانی تیمهای کارشناسی دانشگاهی محصولات بازار مصرف روز خود استانهای خشک را در دستور کار قرار داد و شرایط کاشت وداشت را به گونهای فراهم نمود که کاشت این محصولات با رقبای خارجی قابل رقابت باشد ونیاز به نواوری واختراعات جدید هست که هم اکنون در کشور ودیگر نقاط جهان مرسوم نیست و وجود ندارد . راه برون رفت از این مشکل از اوردن طرح های وارداتی نمی گذرد .باید به تراوشات ذهنی مردمان بومی اعتماد نمود .