رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از 76 هزار هکتار باغات جنوب استان فقط 15 هزار هکتار بیمه شده که از این میزان نیز به 9 هزار هکتار بر اثر سیل خسارات وارد آمده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران زاهدان.، نجفی افزود: حدود 120 میلیارد ریال از خسارات وارده در این مدت مربوط به تاسیسات زیربنایی بخش کشاورزی استان است که 9 میلیارد ریال برای پرداخت غرامت این خسارات تامین اعتبار شده است.

وی گستره سیستان و بلوچستان را 18 میلیون هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: روستاییان 51 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و 169 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در روستاها و مناطق عشایری استان اسکان دارد.

وی گفت: دما و اقلیم بسیار خوب، خاک حاصلخیز، استعدادهای بالای ژنتیکی دامی، نباتی، شیلاتی و آبزی پروری و مردمانی سخت کوش از مهمترین قابلیت های مناطق روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان برای توسعه فعالیت های کشاورزی است.

وی با اشاره به وجود دو مرکز تحقیقات کشاورزی و یک مرکز تحقیقات شیلات در این استان افزود: 149 طرح کشاورزی در شش ماه گذشته در این مراکز تهیه و با محققان 33 طرح قرار داد منعقد شده است.

وی با تاکید بر نیاز جدی به سرمایه گذاری برای احداث سردخانه ها به منظور نگهداری محصولات زراعی و باغی گفت: تا کنون برای نگهداری 67 هزار تن محصولات باغی و زراعی سیستان و بلوچستان سردخانه ایجاد شده است./ش

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، باغات ، جنوب ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.