مدیرگروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مرگ سالانه افزون بر 30 هزار نفر ایرانی بر اثر ابتلا به سرطان معده خبر داد گفت: بیش از 11 درصد مرگ و میرها در این استان ناشی از بروز سرطان معده است.

 
دکتر ظفر پریسایی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: بر اساس بررسی های انجام شده سرطان معده دومین عامل مرگ و میر در این استان است.
و افزود: سرطان های خون، ریه و کبد نیز به ترتیب در رتبه های بعدی شیوع سرطان دراین استان را شامل می شود.
پریسایی اظهار کرد: در یک سال گذشته 88نفر براثر سرطان معده، 38نفر سرطان خون، 35نفر سرطان ریه و 27 نفر نیز بر اثر سرطان کبد در این استان جان خود را از دست داده اند.
وی از افزایش مبتلایان به انواع سرطان ها در 20 سال آینده خبر داد و افزود: سرطان و مسایل مربوط به آن از دغدغه های اصلی شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت است.
مدیرگروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به عوامل مهم در شیوع سرطان معده ، افزود: رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی نادرست، نداشتن تحرک و افزایش آلاینده ها ازجمله عواملی هستند که در شیوع این نوع سرطان نقش دارند.
پریسایی با بیان اینکه برنامه کنترل سرطان چهار شاخص مهم دارد، یادآور شد: مهم ترین شاخص کنترل سرطان آموزش، اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم برای تغییر سبک زندگی، کاهش عوامل خطرات محیطی و پرهیز از مصرف دخانیات از جمله (سیگار و قلیان) است/ش ک.
برچسب ها: سرطان ، معده ، مرگ ، میر ، سبک ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.