رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری صلح و ثبات در سوریه حمایت می‌کند و از هیچ کوششی برای کمک به ایجاد آرامش و امنیت در این کشور فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته در دیدار با خانم "کنده فواز الشماط" وزیر امور اجتماعی سوریه با اشاره به اوضاع سوریه، گفت:  سوریه در حال عبور از دوران پرمشقت و حساسی است و دشمنان با بحران آفرینی به دنبال تضعیف دولت و ملت سوریه هستند.
 
وی در ادامه با تقدیر از مقاومت دلیرانه مردم و مسئولان سوری در برابر هجمه‌های گسترده و همه‌جانبه دشمنان کشورشان، افزود: بحران اخیر در سوریه باید توسط مردم و گروه‌های ملی سوری حل و فصل گردد و دخالت بیگانگان به آتش‌افروزی و گسترش جنگ در این کشور دامن می‌زند.
 
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات دو کشور، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه به عنوان دو کشور با قدمت تاریخی و فرهنگ غنی در منطقه دارای اهمیت فراوانی است.
 
لاریجانی در همین زمینه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری صلح و ثبات در سوریه حمایت می‌کند و از هیچ کوششی برای کمک به ایجاد آرامش و امنیت در این کشور فروگذار نخواهد کرد.
 
وی در پایان این دیدار با اشاره به انتخابات سال جاری میلادی در سوریه، گفت: دشمنان ملت سوریه از برگزاری انتخاباتی آرام و با حضور حداکثری مردم در این کشور واهمه دارند.
 
همچنین خانم "کنده فواز الشماط" وزیر امور اجتماعی سوریه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی دولت و ملت ایران از سوریه، گفت: مردم سوریه هیچگاه کمک‌های دولت و ملت ایران را فراموش نخواهند کرد.
 
وی در ادامه با تشریح اوضاع سوریه، گفت: قدرت‌های جهانی، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با حمایت از گروه‌های تروریستی درصدد نابودی ملت و نظام سوریه هستند، اما مردم سوریه با ایستادگی و مقاومت از هویت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع خواهند کرد.
 
وزیر امور اجتماعی سوریه بر مقاومت مردم و مسئولان کشورش تا دستیابی به امنیت، ثبات و پاک‌سازی کامل سوریه از گروه‌های تروریستی تاکید کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار