رئیس کمیسیون تلفیق در واکنش به منتقدین نحوه بررسی بودجه 93 گفت: ما طبق آئین‌نامه داخلی مجلس عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در جلسه علنی امروز با استناد به ماده 79 طی تذکری گفت:‌ اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحا یا تلویحا نسبت سوئی به یکی از نمایندگان داده شود، نماینده مذکور برای رد آن نسبت در همان جلسه اجازه نطق دارد باید بگویم برخی اعضای کمیسیون تلفیق مطالبی را عنوان کردند که به نوعی تعریض به بنده بود.  
 
وی افزود: ما کمیسیون تلفیق را به گونه‌ای اداره کردیم که حداقل فشار روی اعضا بود و حداکثر بازدهی را داشته باشد.  
 
رئیس کمیسیون تلفیق تصریح کرد: دولت به موقع لایحه بودجه را ارائه کرد و ما هم به موقع مصوبه کمیسیون را به مجلس تقدیم کردیم.  
 
مصباحی‌مقدم ادامه داد: فرصتی که هیات رئیسه به کمیسیون تلفیق داده بود، دو هفته تمدید شد و تقاضا کردیم تا دوشنبه به ما فرصت بدهند که همکاران ما همکاری کردند تا مصوبه کمیسیون به موقع تقدیم مجلس شود.  
 
وی در پاسخ به انتقاد رضا عبداللهی که گفت "برای برخی موضوعات رای‌گیری نشده است"، اضافه کرد: راجع به درآمد و هزینه‌ها عصر روز دوشنبه رای‌گیری صورت گرفت و اینگونه نیست که می‌گویند رای‌گیری نشده است.  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار داشت: مقداری به عقب برگردیم؛ وقتی آقای عبداللهی اداره کمیسیون تلفیق را بر عهده داشتند همواره آنچه به مجلس ارائه می‌شد صفحه اول آن فاقد اعداد و ارقام بود که برای ما سوال ایجاد می‌کرد و بعدا متوجه شدیم که به یک کار فنی نیاز دارد که توسط آقای کردبچه انجام می‌شود.  
 
رئیس کمیسیون تلفیق بیان داشت: برای اولین بار صفحه اول بودجه را با اعداد و ارقام به نمایندگان تقدیم کردیم.  
 
مصباحی مقدم تاکید کرد: کار کمیسیون تلفیق به اتمام نرسیده و طبق آیین‌نامه کار کمیسیون تلفیق زمانی به پایان می‌رسد که لایحه بودجه مصوب مجلس توسط شورای نگهبان به اتمام برسد بنابراین ما همچنان گزارش و رسیدگی به بودجه را خواهیم داشت.  
 
نماینده مردم تهران در پایان گفت: ما طبق آیین‌نامه داخلی مجلس عمل کردیم.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: مصباحی ، مقدم ، علنی ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار