عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نمی‌دانم چه عجله‌ای برای ارائه لایحه بودجه وجود دارد ما زمان کافی برای بررسی بودجه داریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ احمد توکلی در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس، با استناد به ماده ۱۰۴ آئین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: دستور هفتگی مجلس باید به ترتیب وصول طرح‌ها و لوایح از کمیسیون‌ها توسط هیئت رئیسه مجلس تهیه و پس از چاپ، توزیع و بر تابلو مخصوص نصب شود و رعایت ترتیب مذکور الزامی است.  
 
توکلی ادامه داد: چندین سال تحت فشار بودجه را رسیدگی می‌کردیم ولی اکنون نمی‌دانم چه عجله‌ای وجود دارد که هیئت رئیسه خلاف قانون، امروز بودجه را در دستور کار قرار داده است.  
 
عضو کمیسیون تلفیق تصریح کرد: ۲۴ ساعت قبل، باید کلیات متن بودجه چاپ و توزیع شود ولی ساعت ۱۱ پیش از ظهر دیروز کلیات بودجه توزیع شده و در دستور کار قراردادن امروز خلاف قانون است.  
 
وی ادامه داد: همچنین برخلاف عرف متعارف از سوی دولت، کسی برای دفاع از بودجه نیامده است.  
 
لاریجانی در پاسخ به تذکر توکلی گفت: گزارش کمیسیون تلفیق با امضای رئیس کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس ارجاع داده شده است و از این رو می‌توانیم آن را در دستور کار قرار دهیم.  
 
وی افزود من فکر می‌کردم که آقای توکلی می‌خواهند از هیئت رئیسه تشکر کنند که درست سر موقع آئین نامه را اجرایی کرده است.  
 
رئیس مجلس افزود، در تاریخ 1392.10.09 کار رسمی کمیسیون تلفیق آغاز شد و این کمیسیون باید ظرف مدت ۱۵ روز یعنی در تاریخ 1392.10.23،  گزارش خود را ارائه می‌داد که در این تاریخ کمیسیون کارش را به اتمام نرساند از این رو وقت کمیسیون به مدت دو هفته تمدید شد و این مهلت دو هفته‌ای در تاریخ 1392.11.07 به اتمام رسید، از این رو ما دقیق عمل کردیم و جداولی که امروز برای جاگذاری ارقام بودجه به نمایندگان داده شده است، مربوط به جزئیات دخل و خرج کشور است ما برای بررسی کلیات نیاز به آگاهی از تغییرات کلی داریم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار