یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: محتوا در مذاکرات بین‌المللی برای رسیدن به نتیجه دلخواه طرفین براساس منافع ملی از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین مذاکره‌کنندگان حرفه ای همواره تلاش می‌کنند تا در دستور کار جلسه برمحتوا و فرآیند مذاکره تاثیر بگذارند.

"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تغییر محل مذاکرات ایران با 5+1 و تاثیر آن بر فضای مذاکره، گفت: محل مذاکره در موضوعات بین‌المللی موضوع با اهمیتی نیست.

وی تصریح کرد: نباید وقت زیادی را صرف تعیین محل مذاکرات کرد بلکه باید تلاش در این زمینه صرف موضوعات محتوایی شود.

این کارشناس مسائل بین‌المللی ادامه داد: محتوا در مذاکرات بین‌المللی  برای رسیدن به نتیجه دلخواه طرفین براساس منافع ملی از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین مذاکره‌کنندگان حرفه همواره تلاش می‌کنند تا در دستور کار جلسه برمحتوا و فرآیند مذاکره تاثیر بگذارند.
 
عابدینی افزود: اگر شهرهایی که مذاکرات در آنها انجام می‌شود جزء شهرهای بین‌المللی بوده و نهادهای بین‌المللی نیز در آن قرار داشته باشد در نتیجه قوانین دولتی کمتر روی آن تاثیر می‌گذارند در نتیجه برای برگزاری مذاکرات مناسب‌تر هستند.
 
وی در پایان با اشاره به تلاش ایالات متحده آمریکا برای تعمیم دادن قوانین خود به مقر سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: دفتر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوسیس است و در نیویورک نیز مقر این سازمان قرار دارد که نمونه‌ای از شهرهای بین‌المللی هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: محل ، برگزار ، ژنو ، نیویورک ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار