«مسلم پرو» (Muslim Pro)، نرم‌افزاری اسلامی و قرآنی است که به دلیل مفید بودن و سهولت استفاده و دقت آن مورد استقبال کاربران مسلمان قرار گرفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این نرم‌افزار که بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نصب می‌شود، تاکنون 9 میلیون‌بار دانلود شده است.

اروان مسی، کارشناس فن‌آوری اطلاعات از فرانسه که در سنگاپور زندگی می‌کند، این نرم‌افزار را با هدف سهولت زندگی روزمره مسلمانان طراحی کرده است.

مسلم پرو یک نرم‌افزار مفید و بسیار آسان برای استفاده است. وقتی که در پایان رمضان 2010 رونمایی شد، تنها کارایی آن یادآوری زمان نماز بر اساس موقعیت فرد بود. به گفته خود مسی در آن زمان حداقل 200 نرم‌افزار دیگر هم وجود داشتند که از این قابلیت برخوردار بودند.

این نرم‌افزار در آن زمان تنها به سه زبان اندونزیایی، انگلیسی و فرانسوی عرضه می‌شد، اما طراح آن با بررسی و استفاده از تجربه کاربران، قابلیت‌های آن را افزایش داد.

در حال حاضر این نرم‌افزار شامل 15 زبان است، جهت قبله را نشان می‌دهد، مجهز به ترجمه‌های قرآن کریم به 15 زبان، تقویم هجری دقیق و اعلام گویای مناسبت‌های اسلامی و لیست رستوران‌های حلال و مساجد موجود در نزدیکی کاربر است.

در سال اول، مسلم پرو برای اروان مسی تنها یک پروژه فرعی برای آزمایش وضعیت بازار اندونزی بود. اما او بعد از چند هفته فهمید که این نرم‌افزار در بسیاری از کشورهای غربی با استقبال مواجه شده است به طوریکه فرانسه، آمریکا و آلمان جزء 10 کشور اول مصرف‌کننده این نرم‌افزار هستند.

اروان مسی در نظر دارد که این نرم‌افزار را در آینده به یک وسیله ارتباطی اسلامی تبدیل و خدماتی مانند بررسی غذای حلال و یک شبکه اجتماعی اسلامی را نیز به آن اضافه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
لطفا لینک دانلودش رو هم بذارید
آخرین اخبار