وزير راه و شهرسازي گفت:تمامی اعضای حرفه‌ای در بخش شهرسازی فارغ از تخصص شهروندی هستند که حق اظهارنظر ندارند و در این خصوص باید گفتگوی واقعی صورت گیرد، در زمانی است که باید راجع به مسائل ایران فکر و گفتگو کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های حرفه‌ای معماری و شهرسازی با وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش شهرسازی تلاش‌های بسیاری در بخش خصوصی و عمومی صورت گرفته است گفت: هزاران میلیارد تومان برای ساخت شهرها هزینه شده که تقریبا در کلان‌شهرها مسئله آلودگی ترافیک و محیط زیست حل نشده است.
 
وی در ادامه افزود: باید از قیدها خارج شویم تا بتوانیم شهرها را توسعه دهیم .
 
وی در ادامه تصریح کرد: در شهرها قوانین و مقررات اهمیت زیادی ندارد.
 
آخوندی در ادامه تصریح کرد: اکثر اهدافی که تاکنون تعریف شده برای توسعه آخر کار تعریف شده ولی اعلام نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه جمعیت تهران تا 10 میلیون نفر کنترل نشده است گفت: فضای سبز و باغات تهران با وجود افزایش جمعیت کنترل نشده و به سمت کاهش پیش می‌رود.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد : در اوایل انقلاب حدود 300 اثر با ارزش شناسایی شده در حالی که امروزه این میزان به 60 تا 70 اثر رسیده است.
 
آخوندی با اشاره به اینکه رشد سریع جمعیت در پیرامون تهران بسیار شده است گفت: ظرفیت سکونت‌پذیری به وضعیت نابهنجاری رسیده است.
 
وی در ادامه یادآور شد: در نظام حکمروایی شهری تغییراتی داشتیم که فراتر از طراحی شهری و معماری است و مجبور هستیم نظام جمعیت‌پذیری را تجدیدنظر کنیم.  
 
آخوندی در ادامه تصریح کرد: تمامی اعضای حرفه‌ای در بخش شهرسازی فارغ از تخصص شهروندی هستند که حق اظهارنظر ندارند و در این خصوص باید گفتگوی واقعی صورت گیرد، در زمانی است که باید راجع به مسائل ایران فکر و گفتگو کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه شهرنشینی بخش عمده جامعه ایران است گفت: در حال حاضر با فقر شهری مواجه هستیم این و باید این امر را به رسمیت بشناسیم و به دنبال راه‌حلی برای آن باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه در سال 74 جمعیت ایران 1.8 میلیون نفر بوده است گفت: در حال حاضر این میزان به 3 میلیون و 100هزار نفر رسیده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شهر سازی ، ترافیک ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار