شهردار تهران گفت: در حقیقت آزادی در جامعه با کلام و حرف به وجود نمی‌آید، یادمان باشد آزادی در جامعه در درجه اول نیازمند آزادی اهل قلم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهردار تهران در مراسم تودیع نامدار صداقت و معارفه شهرام گیل‌آبادی به عنوان مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌المللی شهردار تهران که پیش از ظهر امروز در سالن ایران زمین دفتر شورای اسلامی شهر تهران و با حضور اعضای شورای شهر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونان و مدیران روابط عمومی شهرداری و اصحاب رسانه برگزار گردید ضمن عرض خیرمقدم به اصحاب رسانه و تمامی ایثارگران که تمام زندگی خود را مدیون آنانیم و در هیچ نقطه ای از تاریخ فراموش نخواهند شد ،افزود: بنده وظیفه دارم از برادر عزیز دکتر صداقت که قریب 15 سال  آشنایی با ایشان داشتم و این آشنایی برگرفته از محیط کار و فعالیت بود تشکر نمایم.
 
قالیباف افزود: ایشان به عنوان برادری زحمت کش پرکار، متدین و انقلابی در هر کجایی که بودند به کار و خدمت به مردم اندیشیده‌اند که بنابر وظیفه خود از تلاش خالصانه ایشان تقدیر می‌نمایم ضمن اینکه از توان ایشان در مجموعه شهرداری استفاده خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در دولت‌هایی که مبنای ان تلاش و کار در رسانه اسلامی ارتباط در آن با ارتباطات زودگذری که در برخی جوامع شکل می‌گیرد دارای ماهیت متفاوت بوده و پایدار است.
 
شهردار تهران در ادامه ضمن خیرمقدم به دکتر گیل آبادی و قبول زحمت ایشان به عنوان مسئول ارتباطات شهرداری افزود: ایشان نیز از افرادی که هیچگاه باهم از نزدیک کار نکردیم ولی خمیره ما یکی است و همه ما از فرزندان انقلاب هستیم و با توجه به روحیه انقلابی و انقلاب گری در دفاع و در جاییکه به تعبیر شهید چمران مرد و نامرد از هم شناخته می‌شدند در کنار یکدیگر بودیم.
 
قالیباف افزود: عمق ارتباط ما ریشه در زندگی انقلابی، جانبازی و خانواده شهیدی ما و نیز اهمیت بر تلاش و کار است که این ویژگی در این برادر عزیز است ضمن اینکه ایشان چهره شناخته شده در بخش‌های مختلف رسانه است.
 
وی ادامه داد: بنده براین باورم و مطمئنم که هر دو عزیز با شناختی که از ایشان دارم در زمره افرادی هستند که اگر توفیق خدمت یابند آن را نعمت خدا دانسته و شکر این نعمت جز خدمت به بندگان خدا چیزی دیگری نیست که انشا‌الله با فرهنگ و روحیه جهادی این مجموعه مهم و کلیدی را پیش ببرند.
 
شهردار تهران با اشاره به نقش مهم اساسی ارتباطات و فناوری‌های نوین و نیز بخش ارتباطی شهرداری تهران از قبل از تولد تا بعد از مرگ به نقش شهرداری تهران در تمامی شئونات زندگی مردم اشاره کرد و تاکید کرد: این نقش در شهرداری با بسیاری از آرمان‌های دیگر متفاوت بوده و اهمیت آن برهمگان روشن است و امیدوارم این حوزه بتواند رسالت خود را به درستی انجام وظیفه نموده و چشم و گوش و زبان سازمان باشد.
 
قالیباف با بیان اینکه امیدوارم روابط عمومی بتواند مهمترین وسیله در جهت شنیدن حرف مردم و نخبگان و نیز هر دوی آنان باشد تاکید کرد: باید در این عرصه حتما پاسخگو شفاف و انتقاد‌پذیر باشیم و بدانیم اگر می‌گوییم پاسخگو باشیم و ضمن مخدوش ننمودن آن پاسخگویی را حق‌الناس دانسته و بدانیم این حق بر گردن ما باقی خواهد ماند.
 
وی با عنوان اینکه امروزه معتقدیم که شهر تهران با خرد جمعی اداره می‌شود و از روز اول بر این تاکید داشته و داریم باید در این مسیر حرکت کرده و بدانیم شهرداری وظیفه تقویت این خدمت و پاسخگویی را داشته و باید با پاسخگویی شفاف و ارتباط خوب به مردم رسیدگی نماید و از طرف دیگر وظیفه دارد که اجازه شکل گیری تصویری نامناسب در ذهن مردم از خدمات صادقانه‌ای که در مجموعه شکل می‌گیرد را ندهد و این جاست که این وظیفه دوطرفه شده و مستلزم تلاش ما در رسانه است.
 
شهردار تهران با تاکید بر اینکه رسانه وظیفه جهت دهی به افکار عمومی، مربی‌گری و معلمی را دارد افزود: این رسالت بزرگی است که بر دوش رسانه و مطبوعات است و بسیار تاثیرگذار بوده و در دنیا و آخرت درخصوص آن مسئولیم.
 
قالیباف با بیان اینکه شفاف سازی و جلوگیری از انحراف از وظایف رسانه است که باید از سوی آنان مطالبه شود و کوتاه نیایند به نقش آنان در انسان سازی اشاره کرد و گفت: بدون شک رسانه‌ها زبان مردم‌اند که باید همه چیز را منعکس کنند که البته باید به این موضوع توجه داشت که نمی‌توانند به جای مردم حکم کرده و تشخیص دهند بلکه آنان موظفند علت را شنیده و امانت داری نمایند.
 
وی خطاب به احزاب رسانه اظهار داشت: حتما وقتی دردی را از جامعه را می‌نویسید تلاش کنید دوای آن درد را بنویسید و راه و چاره آن را هم بگویید که بدون شک ما باید به عنوان یک انسان الطفاتاتی را که خدای تبارک و تعالی نموده و خداوند بزرگ آن را به انسان هدیه کرده درنظر داشته و بدانیم انسانیت انسان و آزادگی او هدیه خدا که باید آن را حفظ نموده مخصوصا در عرصه‌هایی که افرادی چون بنده که امکانات و بخشی از قدرت را در اختیار دارند.
 
شهردار تهران ادامه داد: حفظ آزادگی مهمترین موضوع در رسانه است و طبیعتا تفکر آزاد در بیان اندیشه و انتقاد بدون لکنت زبان را هم انجام خواهد داد و رسانه آزاد هیچ تلاشی در جهت قوم‌گرایی و قبیله‌گرایی ندارد چراکه آزاد است و همه ما باید بدانیم وقتی آزاد هستیم دلبند به مسئولیت و دستمزد نباشیم و آزادگی در این نیست که مثلا به فکر رضایت شهردار و تمجید و تشویق او باشیم بلکه باید بتوانیم هر چیز را نوشته و از همه چیز انتقاد نماییم و این امر بدون شک نیازمند مشارکت هم حوزه رسانه و هم مدیران است.
 
قالیباف در ادامه با اشاره به خدمت در نیروی انتظامی یکی از اوج چالش‌های در زمان مسئولیت خود در این سازمان را شکایت از رسانه‌ها دانست و افزود: اگر بنده بر این اعتقادم که رسانه می‌تواند انتقاد کند چه نیازی به شکایت است و بنده به عنوان فرمانده نیروی انتظامی اگر شکایتی صورت گرفته بود پس گرفتم و روزی که در شهرداری نیز توفیق یافتم یکی از کارها همین بود و این همان شرط آزادگی مستلزم توجه ما به عنوان مسئول و رسانه است.
 
وی تاکید کرد: در حقیقت آزادی در جامعه با کلام و حرف به وجود نمی‌آید و باورمان باشد آزادی در جامعه نیازمند آزادگی در اهل قلم است و اگر ما معتقد به آن باشیم که اسلامی هستیم و زیر این نام هرچه را خواستیم نوشتیم، اگر آن نوشته از انصاف و مروت و حقیقت خالی باشد چه ارتباطی با یک نظام اسلامی و آزادگی و انسانیت خواهد داشت.
 
شهردار تهران افزود: ما در شهرداری تهران در خدمت همه افراد هستیم و این مرکز باید با همین نگاه و در جهت تحقق آرمان‌های امام و شهدا بوده و افکار حضرت امام، و دیدگاه‌ها و بیانات و فرامین مقام معظم رهبری را اساس کار قرار دهیم و نیز بدانیم که توجه و خدمت به مردم بزرگترین توفیق است.
 
قالیباف خاطرنشان کرد: امیدوارم در این دوره جدیدی که برای سومین دوره در مجموعه شهرداری توفیق خدمت و انجام وظیفه یافته‌ام بتوانم با تلاش و خدمت بیشتر و مردم نیز با رویکردهای جدید احساس کنند شهرداری تهران در تمامی ابعاد انسان‌محور و اجتماعی بوده و بتوانیم در تمامی فعالیت‌های عمرانی و خدماتی و موضوعاتی که بیش از هر چیز در حوزه روح و روان نیازمند آنیم با کمک عزیزان در حوزه رسانه به پیش ببریم.
 
گفتنی است درآخر این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات صدقات نامدار ریاست سابق مراکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران تجلیل و حکم شهرام گیل آبادی به عنوان ریاست جدید این مرکز از سوی شهردار تهران به او اهدا شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: قالیباف ، شهردار ، معارفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار